پایتخت والیبال آسیا آماده میزبانی از بزرگترین رویداد والیبالی قاره کهن

ارومیه - ایرنا - مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از امروز /شنبه ۲۸ مرداد/ در ارومیه که عنوان پایتخت والیبال آسیا را نیز یدک می‌کشد، آغاز شد و ۱۷ تیم حاضر برای رسیدن به قهرمانی قاره کهن با یکدیگر رقابت می‌کنند اما قهرمان اصلی مردم والیبال دوست ارومیه در میزبانی شایسته از بزرگترین رویداد والیبالی قاره هستند.

به گزارش ایرنا، نام آذربایجان غربی و شهر ارومیه با رشته والیبال عجین شده و این شهر رفته رفته به یکی از گزینه‌های اصلی میزبانی مسابقات این رشته ورزشی در قاره آسیا و حتی برخی از مسابقات بین المللی و جهانی تبدیل می‌شود.

میزبانی از مسابقات مختلف در ۱۳ سال گذشته در رشته‌های گوناگون بویژه والیبال موجب شده تا ارومیه به یک بلوغ در برگزاری این رقابت‌ها برسد و همین امر ضمن بالا بردن توقعات میزبانی این شهر در مسابقات ورزشی، تجربه برگزاری را نیز روز به روز بهتر و افزون تر می‌کند.

آذربایجان غربی و شهر ارومیه که اسفند سال گذشته میزبان مسابقات کبدی جوانان جهان با حضور بهترین کشورهای این رشته ورزشی را تجربه کرد، اوایل خرداد امسال هم میزبان قهرمانان کشتی کشور در قالب جام تختی یود که با شایستگی آن را انجام داد تا در کمتر از ۶ ماه میزبان سومین رویداد ورزشی مهم و بزرگترین رویداد ورزشی رشته والیبال در قاره کهن باشد.

همه کارشناسان و صاحب نظران با توجه به سابقه ارومیه در میزبانی از رقابت‌های مختلف و سربلندی این شهر در میزبانی از تیم‌هایی از کشورها و قاره‌های دیگر، مطمئن هستند در این میزبانی هم بسیار موفق خواهد بود.

پایتخت والیبال آسیا آماده میزبانی از بزرگترین رویداد والیبالی قاره کهن

شرایط خوبی در ارومیه ایجاد شده است

رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از همکاری خوب نهادهای استانی و پیگیری‌های صورت گرفته برای میزبانی هرچه بهتر این رقابت‌ها، اظهار کرد: شرایط خوبی با تلاش همه جانبه در ارومیه ایجاد شده است.

محمدرضا داورزنی ادامه داد: مطمئن هستیم که تماشاگران و همچنین بینندگان، رقابت خوبی را در ارومیه شاهد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از مناطق بسیار مستعد حوزه‌ والیبال در کشور است، افزود: این شهر، تعداد زیادی بازیکن هم در تیم بزرگسالان دارد و والیبال با گوشت و پوست مردم این استان عجین است.

رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران از اهتمام استاندار و همه بخش‌های اجرایی استان برای برگزاری مسابقات قدردانی کرد.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در ارومیه بسیار مهم است/ قدردان تلاش‌های انجام شده هستیم

دبیر فدراسیون والیبال آسیا نیز با قدردانی از مسوولان برگزاری مسابقات، گفت: امیدواریم مسابقاتی جذاب را در ارومیه پایتخت والیبال آسیا شاهد باشیم.

کیانی بنگ‌ از استاندار آذربایجان‌غربی و رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و افزود: این مهمترین مسابقات والیبال آسیا بوده و به دلیل انتخابی قهرمانی جهان برای سال ۲۰۲۵ میلادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پایتخت والیبال آسیا آماده میزبانی از بزرگترین رویداد والیبالی قاره کهن

مسابقات والیبال آسیا، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه آذربایجان غربی است

استاندار آذربایجان غربی که بیشترین نقش را در میزبانی ارومیه از رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا داشته است، در این خصوص گفت: ورزش یکی از پیشران های نشاط اجتماعی بوده و برنامه‌های ویژه برای توسعه اجتماعی استان تدوین شده که میزبانی برنامه های ملی و بین المللی نظیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی و بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در این راستاست.

محمدصادق معتمدیان افزود: والیبال با ۱۲۰ سال سابقه تاریخی، ورزش اول آذربایجان غربی بوده و توجه بیشتر به این رشته ورزشی، مطالبه جدی جوانان و مردم استان است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در ارومیه و خارج از تهران اتفاق افتاده و در این مسابقات ۱۷ کشور آسیایی حضور خواهند یافت.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: میزبانی از سفرای کشورهای آسیایی مهمان در این دوره از مسابقات، فرصتی برای رونق دیپلماسی منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌های توسعه آذربایجان غربی است.

معتمدیان با اشاره به اذعان دبیرکل فدراسیون والیبال آسیا مبنی بر اینکه ارومیه مهد والیبال آسیاست، اظهار کرد: آذربایجان غربی و ارومیه با توجه به زیرساخت‌های ورزشی کم نظیر، آماده میزبانی از مسابقات بین المللی در سطوح مختلف است.

وی از پخش زنده مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سه پارک شهر ارومیه خبر داد و گفت: چشم انتظار استقبال و حضور پرشور مردم آذربایجان غربی در برگزاری مسابقات و میزبانی از تیم ملی کشورمان و تیم های آسیایی هستیم.

پایتخت والیبال آسیا آماده میزبانی از بزرگترین رویداد والیبالی قاره کهن

مردم: منتظر آغاز رقابت ها هستیم

البته مردم ارومیه هم که بسیاری از آنها والیبال دوست و حتی والیبال شناس هستند از مدت‌ها پیش آماده و در انتظار میزبانی از این رقابت مهم آسیایی هستند و در حال حاضر در هر محفلی، سخن از میزبانی است.

امیرحسین محمدی که به گفته خود، یکی از نوجوانان والیبالیست ارومیه‌ای است، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تماشای این مسابقات برای من و امثال من یک کلاس آموزشی حرفه‌ای به شمار می‌رود.

او که به گفته خودش به سختی بلیت مسابقات را تهیه کرده است، افزود: مطمئن هستیم که مثل مسابقات پیشین، مردم ارومیه استقبال خوبی از رقابت‌ها خواهند داشت و ارومیه باز هم سربلند خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایران همیشه یک پای قهرمانی در مسابقات والیبال در آسیا بوده ولی امسال ژاپن و چین هم تیم‌های خوبی دارند که امیدواریم در فینال با حضور هزاران تماشاگر ارومیه‌ای شاهد قهرمانی تیم ملی کشورمان باشیم.

دیگر شهروندان ارومیه‌ای هم کمابیش همین نظرات را در خصوص مسابقات داشتند و همه آنها برای تیم ملی ایران در رقابت‌ها و ارومیه در میزبانی آرزوی موفقیت کردند.

به هرحال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از امروز در ۲ سالن ۶ هزار نفری غدیر و سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه آغاز شد و شور و اشتیاقی وصف نشدنی در پایتخت والیبال آسیا برپا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha