۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85203181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی رسانه‌های صهیونیست از کنترل یگان «رضوان» حزب‌الله بر شهر «الجلیل»

تهران - ایرنا - افزایش روز افزون توان حزب الله لبنان و نگرانی از فرسایش قدرت نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان در صدر اخبار و گزارش های رسانه های صهیونیست قرار دارد و آنها از کنترل یگان نخبه «رضوان» حزب الله بر شهر الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی در هرگونه نبردی در آینده نگران هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی از نگرانی خود از استقرار نیروهای رضوان حزب‌الله که ماموریت به کنترل در آوردن شهر الجلیل (در هرگونه نبردی با رژیم صهیونیستی در آینده) را دارند، سخن می گویند و اشاره می کنند که در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی با نگرانی از این امر، در آنجا بدنبال تقویت مواضع و استحکامات خود است.

رسانه های صهیونیست در این خصوص همچنین به تشدید بحران جاری در ارتش رژیم صهیونیستی در سایه اعتراض ها به لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی اشاره می کنند که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود این اعتراضات همچنان بدنبال تصویب مفاد آن است. این رسانه ها می گویند که این بحران در ارتش به روشنی موجب فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت و شهامت روزافزون حزب الله لبنان شده است.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه حزب الله، نیروی رضوان خود را مستقر می کند و ارتش رژیم اسرائیل در حال تقویت مواضع خود در این شهر است، نوشت: «این بدین معناست که قدرت بازدارندگی تل آویو در حال فرسایش است و درحالی که حزب الله "جسورتر" شده، ارتش اسرائیل ملزم به حفظ آرامش است».

«نیر دووری» خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود درباره بحران در ارتش رژیم اشغالگر، به ارزیابی دو نهاد امنیتی و نظامی این رژیم اشاره کرد که در خصوص تحولات هفته های اخیر گفته اند که زمان به نفع تل آویو پیش نمی رود و روند فرسایش کارایی ارتش ادامه دارد.

دوری تاکید کرد که این وضعیت، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش این رژیم را به شدت نگران کرده است. این وضعیت پایدار نیست و هر روز که می گذرد شاهد وخامت بیشتر وضعیت کارایی در ارتش خواهیم بود.

وی به یادآوری نگرانی نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ادامه تصویب یکجانبه لایحه تغییرات قضایی منجر به سقوط آزاد در روند کاهش کارایی ارتش می شود، گفت که این افقی است که از تحولات آتی و تا ماه سپتامبر آینده داریم.

این خبرنگار امور نظامی افزود که طبق ارزیابی این دو نهاد، گام های بعدی که کابینه در نظر دارد، امور را بازهم دشوارتر خواهد کرد.

«حیزی سمانتوف» مفسر امور عربی در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز روز سه شنبه گفته بود که حزب الله لبنان ۱۷۰ هزار موشک و راکت و از جمله موشک های نقطه زن دارد که می تواند به جبهه داخلی این رژیم آسیب های جدی وارد کند.

وی گفت: اعتماد به نفس روز افزون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، مشکل اساسی رژیم صهیونیستی است.

شبکه المیادین در ادامه گزارش خود نوشت: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در شامگاه دوشنبه به مناسبت هفدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه (جولای ۲۰۰۶) مورد توجه رسانه های رژیم اشغالگر قرار گرفته است؛ به طوری که مقامات سابق و کارشناسان و مفسران سیاسی به ابعاد این سخنرانی و بویژه توانایی های شخصی سید حسن نصرالله و اطلاع چشمگیری که از مسائل داخلی رژیم صهیونیستی دارد و جنگ روانی حزب الله علیه این رژیم پرداخته اند.

درحالی که برخی مفسران هشدار می‌دهند که سید حسن نصرالله چنان احساس راحتی دارد که گویی یک تحلیلگر سیاسی و نظامی درباره مسائل داخلی رژیم صهیونیستی در حال اظهارنظر است، برخی دیگر نیز وی را بزرگترین متخصص امور این رژیم در حوزه مقاومت دانسته اند؛ امری که به گفته آنها، باعث نگرانی بسیاری زیادی برای سران رژیم صهیونیستی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha