بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار مدیریت شهری سهم  ساکنین شمال غرب شیراز

شیراز-ایرنا-شهردار منطقه ۱۰ در شمال غرب شیراز گفت: بودجه عمرانی و خدمات این منطقه در سال جاری معادل سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است. این اعتبارات زمینه ساز ایجاد تحول در عمران شهری مناطق شمال غرب شیراز است.

شهرام سبزیان فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از زیرگذر گویم به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری شیراز یاد کرد و افزود: این پروژه حجم تملکی وسیعی داشت و بار مالی دوچندانی معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به مدیریت شهری تحمیل می کرد که با نگاه ویژه شهردار شیراز و حمایت های شورای اسلامی شهر این روند در ابتدای تیرماه پایان پذیرفت.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز روند اجرایی این پروژه را مطلوب توصیف کرد و افزود: از دیگر مشکلاتی که در راستای اجرای زیرگذر گویم با آن روبرو هستیم، جابجایی تاسیسات شهری است که برای هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان، زمان و انرژی دوچندانی صرف شد.

وی با تقدیر از مشارکت و صبوری شهروندان در اجرای این ابرپروژه شهری گفت: با توجه به اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به این پروژه، زیرگذر گویم از اهمیت ویژه ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک برخوردار است و به موازات پیشرفت های عمرانی، مطالعات شهرسازی و زیباسازی این منطقه نیز در حال انجام است.

او با تشریح برخی از دستاوردهای اجرای پروژه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: با بهره برداری از این پروژه محور حسینی الهاشمی به قلات اتصال می یابد و شاهد نقش ارزنده آن در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و کاهش بار ترافیک در محورهای موازی هستیم.

سبزیان فرد با تاکید بر این موضوع که در حوزه شهرسازی باید نگاه بلندمدتی به آینده داشت، اظهار داشت: محور توسعه شیراز به سمت شمال غربی در حال گسترش است و تعداد صدور پروانه ها نشان از جذب سرانه جمعیتی دوچندانی دارد، به همین دلیل زیرساخت های شهری باید به موازات جمعیت و ازدیاد ساخت و سازها افزایش یابد تا در آینده با چالش های فزاینده ای روبرو نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری منسجم با سازمان قطارشهری خبر داد و افزود: خط سوم مترو در محور شمالغربی شیراز در حال احداث است و تعدادی از ایستگاه های آن شامل گلستان، آرین، آفرینش، بهشتی و میدان صنایع در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری شیراز قرار دارد، با بهره برداری از این ابرپروژه شاهد ارتقا چشمگیر کیفیت زندگی شهروندان در زمینه حمل و نقل عمومی و بهبود شاخصه های زیست محیطی خواهیم بود.

وی افزود: تیم شهرداری و شورای اسلامی شیراز بازدیدهای مستمری را در فواصل هفتگی از پروژه ها انجام داده و برای رفع چالش ها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

سبزیان فرد اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری شیراز دارای ۱۸ شهرک است که هر یک از آنها نیازهای عمرانی ویژه ای دارند که باید در دستور کار قرار گیرند در همین زمینه بیش از ۱۰ پروژه آماده برگزاری جلسه کمیسیون عالی مناقصات است و در آینده نزدیک روند انتخاب پیمانکار آنها مشخص می شود.

وی با اشاره به این موضوع که منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در جهش‌های عمرانی همواره حرفی برای گفتن دارد گفت: عملیات آسفالت در نقاط مختلفی از این منطقه نظیر کمربندی امام خمینی «ره»، گلدشت حافظ، برف فروشان، محور دکتر حسابی، شهرک نفت، شهرک قصرقمشه، بزرگراه حسینی الهاشمی، شهرک های گویم و سایر مناطق از سال گذشته آغاز شده و در یازدهمین جهش عمرانی شهرداری شیراز شتاب گرفته است.

سبزیان فرد با یادآوری این موضوع که بهسازی معابر رضایتمندی شهروندان و ارتقا مباحث ایمنی را به دنبال دارد، افزود: وضعیت آسفالت در برخی از نقاط منطقه ۱۰ اسفبار بود و بیش از چند دهه از آخرین عملیات ترمیم آنها می گذشت که به همین دلیل ساماندهی آن در دستور کار ویژه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha