شتاب نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه امیدوار کننده است

یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه با اشاره به روند رو به توسعه نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: شتاب رو به جلو این طرح ملی بسیار امیدوار کننده است.

سید عبدالعزیز موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بوده در این شهرستان نسبت به دیگر شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت مناسبی دارد.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه ، هشت هزارو ۹۷۲ نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد برای سه هزارو ۷۷۷ نفر پرونده تشکیل شد.

موسوی اظهارکرد: پس از همکاری کارشناسان برای تهیه طرح و نقشه ،یک هزارو ۱۰واحد برای دریافت تسهیلات و اجرای طرح به بانک های عامل معرفی شد.

فرماندار کهگیلویه تعداد واحدهای مسکونی بهره برداری شده در طرح ملی مسکن شهرستان را ۱۶واحد اعلام کرد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با همکاری ادارات خدمات رسان تاکنون ۳۳۶ واحد در مرحله فونداسیون، ۱۱۲ واحد دیوار چینی، ۱۵۳ واحد سقف و اجرای کاشی و ۵۰ نیز مرحله گچ کاری، در و پنجره آنها نصب شده است.

موسوی افزود: با بررسی های انجام شده روند اجرایی این طرح در کهگیلویه نسبت به دیگر مناطق استان با سرعت بیشتری در حال اجراست.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه های دولت سیزدهم در راستای توسعه نهضت ملی مسکن در۲ نقطه از شهرستان پشت امور عشایر و دانشگاه آزاد زمین برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

موسوی ادامه داد: در این طرح سه هکتار برای شتاب بخشی در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید ساخته و به متقاضیان واگذار شود که از این تعداد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار مسکن است و باید سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان ساخته شود.

طرح نهضت ملی مسکن استان ۵۸ هزار متقاضی دارد که درخواست بیش از ۲۰ هزار متقاضی تایید شده است.

در مجموع هشت هزار و ۹۲۵ واحد در استان در دست ساخت است که نسبت به سهم سالانه ۱۰ هزار واحد وضعیت خوبی است.

شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۳۵۶ روستای بزرگ و کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha