۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85204066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلاکت ۵ تروریست الشباب در مرکز سومالی

۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبر: 85204066
هلاکت ۵ تروریست الشباب در مرکز سومالی

تهران- ایرنا- ارتش سومالی اعلام کرد که در عملیات نیروهای نظامی این کشور علیه مواضع گروه تروریستی الشباب، ۵ نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ارتش سومالی از کشته شدن پنج تن از عناصر گروه تروریستی الشباب در جریان عملیات نظامی در مرکز این کشور خبر داد.

سرلشکر «علی عانود» سخنگوی وزارت دفاع سومالی گفت که ارتش موفق شد پنج تن از عناصر گروه تروریستی الشباب را در استان گالگادود از بین ببرد.

وی با بیان اینکه این عملیات در مناطق گریلی و علی یبال در استان گالگادود انجام شد، گفت: منطقه «جرجر حیری» واقع در حد فاصل استان‌های شبل میانه و گالگادود از اشغال عناصر الشباب خارج شد.

اواخر ماه گذشته نیز ارتش سومالی از کشته شدن ۱۰۰ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب در یک عملیات نظامی در منطقه‌ای بین استان‌های شبل میانه و گالگادود در مرکز این کشور خبر داد.

در رخدادی دیگر در همان ماه، ۶۰ عضو دیگر گروه الشباب در عملیات ارتش سومالی در منطقه بای در جنوب این کشور کشته شدند.

سومالی چندین سال است که شاهد درگیری خونین بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان گروه "الشباب" مرتبط با القاعده است که به دنبال سیطره بر این کشور هستند.

عملیات نظامی ارتش سومالی علیه این گروه مسلح که از سوی بسیاری از کشورها یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha