فرودگاه بین المللی تبریز تنها مرکز فعال کشور در حوزه هوانوردی عمومی است

تبریز- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تنها فرودگاه بین المللی در سطح کشور بوده که در حوزه هوانوردی عمومی فعال است.

رامین آذری، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت آموزشگاه بخش خصوصی در داخل این فرودگاه برای ارایه خدمات به مردم و علاقه مندان هوانوردی، افزود: در این فرودگاه پروازهای فوق سبک در بخش آموزشی و تفریحی از سوی این آموزشگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای این منظور چهار فروند هواپیمای فوق سبک در این فرودگاه مسقر است، اظهار کرد: علاقه مندان به یادگیری هوانوردی و خلبانی می توانند با شرکت در دوره های آموزشی این آموزشگاه، آموزش های لازم را فرا گرفته و گواهینامه خلبانی با هواپیمای فوق سبک دریافت کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشور و خدمات و آموزش های ارایه شده توسط آن به طور کامل تخصصی است.

آذری، با بیان اینکه برای افرادی که دوره های آموزشی را با موفقیت بگذرانند، گواهینامه بین المللی از سازمان هواپیمایی کشوری صادر می شود، ادامه داد: در این آموزشگاه همچنین علاوه بر آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک، در بخش هوانوردی تفریحی و آموزش پرواز با پاراگلایدر نیز برای علاقه مندان ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha