پیاده روی اربعین حلقه اتصال امت اسلام را محکم تر می‌کند

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده روی اربعین حرکتی عظیم و جهانی است که حلقه اتصال و انسجام امت اسلام را محکم تر می‌کند.

آیت الله عسگر دیرباز روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیاده روی اربعین همبستگی امت اسلام بویژه شیعه و سنی را مضاعف کرده و راه هرگونه تفرقه افکنی را به روی بدخواهان دین و کشور می‌بندند.

وی اظهار کرد: میزبانی اهل سنت و پیروان سایر ادیان توحیدی از زائران اربعین نشان می‌دهد امام حسین (ع) و مکتب و راه او نقطه اشتراک تمام ملت‌ها از هر قوم، نژاد، دین و مذهب است.

آیت الله دیرباز با بیان اینکه پیاده روی اربعین موجب هراس استکبار جهانی می‌شود، ادامه داد: هر اندازه شکوه این حرکت عظیم بیشتر شود به همان اندازه واهمه دشمنان از اقتدار امت اسلام و تمامی آزادیخواهان جهان بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین و میزبانی آن از زائران اربعین و قدردانی از تلاش‌های دولت و استاندار آذربایجان غربی برای این اقدام ارزشمند گفت: این اقدام در جای خود قابل تقدیر و تحسین است.

آیت الله دیرباز اضافه کرد: حضور زائرانی از اقصی نقاط جهان در این استان و یا به عبارتی ورود و خروج از اینجا نتایج مطلوبی به دنبال دارد و در نخستین مرحله نشان می‌دهد برخلاف تحلیل‌های نادرست ضریب امنیت این استان بالا است.

وی یادآور شد: زائران اربعین همچنین چهره حقیقی فضای این استان و کشور را به جهان نشان داده و مهر باطل بر تبلیغات دروغین می‌زنند.

آیت الله دیرباز تاکید کرد: موکب هایی که توسط اقوام و ادیان مختلف آذربایجان غربی در مسیر تردد زائران بر پا شده و به میزبانی از زائران اربعین می‌پردازند ثابت می‌کنند این دیار نماد وفاق و همدلی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت جهادی و حضور پر شمار مردم در آن، توجه همه را به خود جلب کرده و آنها از خود می‌پرسند اربعین چه دارد؟ که این همه بزرگ و کوچک به آن پیوسته‌اند.

به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین چندین سال متوالی است که با حضور گسترده تمامی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان از اقصی نقاط جهان با شکوه و عظمت زیادی برگزار می‌شود، این حرکت جهانی اقتدار و یکپارچگی امت اسلام را به دنیا مخابره می‌کند.

پیاده‌روی اربعین حسینی از هفته گذشته در کشور عراق آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha