نخستین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تهیه و تدوین نخستین سند تحولی اقامه نماز استان در افق ۲۰ ساله خبرداد و گفت که این سند از حیث نرم افزاری و سخت افزاری، حوزه تحولی و نیز ظرفیت سازی های راهبردی در حوزه نماز راهکارهای عملیاتی را ترسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله سلگی روز یکشنبه در دومین جلسه فصلی شورای اقامه نماز مازندران در ساری که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شد، افزود: برای نخستین بار سیاست‌های اجرایی مربوط به گسترش فرهنگ نماز در ۱۵ بند به فرمانداران شهرستان‌های تابعه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ دینی در اعتلای کشور، بر لزوم بسترسازی برای اشاعه فرهنگ معنوی نماز تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت الگوسازی مبتنی براشاعه فریضه نماز تکلیف و باور دینی است.
وی با اشاره به نقش نماز در کاهش مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت فعال سازی مساجد با محوریت جوانان و توجه به مسایل فرهنگی و دینی بعنوان دو راهبرد اساسی دراین بخش تاکید کرد و گفت: فعال سازی مساجد با ساز و کار تحولی نقشه راه فرهنگی در این حوزه است.

نخستین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد
معاون استاندار مازندران با تجلیل از دست اندرکاران ستاد اقامه نماز مازندران بخاطر ترویج این فرهنگ معنوی، خاطرنشان کرد: شورای اقامه‌ نماز مازندران طی سال گذشته موفق به کسب مقام نخست در این بخش شد.
سلگی، با اشاره به مسائل مربوط به نمازخانه های سواحل این استان گفت: به دستور استاندار مازندران با واگذاری پنج ساله طرح های سواحل به بخش خصوصی، ساماندهی و تجهیز نمازخانه های سواحل در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و گردشگری، ساماندهی نمازخانه های بین راهی در محورهای ارتباطی مازندران در آینده ای نزدیک اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha