۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85204780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حملات کوبنده سوریه به مواضع تروریست‌ها در حماه/ جنگ قدرت در جبهه تروریستی النصره

تهران-ایرنا- همزمان با انتشار اخباری مبنی بر درگیری‌ داخلی و جنگ قدرت میان سرکردگان گروه تروریستی وابسته به ترکیه در سوریه موسوم به «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق)، منابع خبری امروز یکشنبه از حملات کوبنده ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حومه غربی استان «حماه» خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های سوری، منابع محلی سوریه امروز گزارش دادند که یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه استحکامات و مواضع شبه نظامیان تروریستی در مناطق «السرمانیه»، «الزیاره» و «خربه الناقوس» در دشت «الغاب» واقع در حومه غربی حماه را هدف حملات کوبنده خود قرار داد.

در همین حال، منابع خبری از وقوع درگیری و نوعی جنگ داخلی میان اعضای گروه «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) پرده برداشتند.

خبرگزاری «نورث پرس» در این باره اعلام کرد: گروه تروریستی هیئت تحریر الشام هشت تن از سرکردگان نزدیک به «ابوماریا القحطانی» مسئول امنیتی و مرد شماره دو این گروه را که در ادلب در حصر خانگی به سر می‌برد، به اتهام اجرای دستورات مخفیانه در راستای حمایت از القحطانی دستگیر کرده است.

منابع مطلع در این باره گفتند: بازداشت شدگان با هدف تکمیل تحقیقات بر اساس دستور مستقیم «ابو محمد الجولانی» سرکرده ارشد هیئت تحریر الشام، به مرکز امنیتی موسوم به «۱۰۷ مرکزی» در ادلب منتقل شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند که این دستگیری‌ها و تحقیقات امنیتی بر شخصیت‌ها و فعالیت‌های مرتبط با القحطانی متمرکز است و دستورات در این باره در وضعیت سردرگمی حاکم بر هیئت تحریر الشام، به دستور مستقیم الجولانی صادر می‌شود.

الجولانی چهارشنبه گذشته ابوماریا القحطانی را به اتهام برنامه ریزی برای کودتا علیه خود با همکاری تعدادی از سرکرده‌های گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی» وابسته به ترکیه، حبس خانگی کرد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که استان ادلب در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حماه و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی هیات تحریرالشام (جبهه النصره سابق) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha