۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85205024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان: مشاوران املاک غیر مجاز در حال شناسایی هستند

اهواز- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: در طرح نظارتی از مشاوران املاک ابتدا بنگاه‌های غیرمجاز در حال شناسایی هستند.

به گزارش دوشنبه ایرنا مهدی طیبی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) مرکز اهواز با اشاره به اینکه نظارت بر مشاوران املاک و نحوه عملکرد آن‌ها شدت گرفته است بیان کرد: در این طرح نظارتی، چند دستگاه همچون اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت خوزستان مشارکت دارند.

وی گفت: طبق ماده ۲۷ نظام صنفی اگر مشاور املاکی مجوز و پروانه کسب نداشته باشد پلمب می‌شود.

طیبی، یکی از تخلفات گسترده در مشاوران املاک رعایت نکردن قوانین دریافت کمیسیون از مشتریان عنوان کرد و افزود: تمام مشاوران املاک‌ موظف هستند نرخنامه را در محل کار خود نصب کنند که این مهم کمتر اتفاق می‌افتد.

تا کنون چند مشاور املاک متخلف در خوزستان‌ پلمب شدند.

افزایش پنج برابری جریمه‌های اصناف متخلف

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: جریمه‌های تعیین شده برای اصناف متخلف پنج برابر شده که تا حدود زیادی می‌تواند بازدارنده باشد.

وی گفت: خوشبختانه در خوزستان مجموعه نظارتی بر تخلفات صنفی همکاری دارند و برای کنترل بازار در تلاش هستند.

صدور به موقع رای پرونده برای تسریع در خروج اموال تملیکی از انبار

طیبی گفت: یکی از اقداماتی که در اداره کل تعزیرات حکومتی انجام می‌شود سرعت بخشیدن به پرونده‌های قاچاق در انبارهای اموال تملیکی است تا این‌کالاها در کمترین زمان تعیین تکلیف شوند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: کارگروهی با محوریت دبیر کمیسیون قاچاق برای سرعت بخشیدن به پرونده‌های اموال تملیکی در استان تشکیل شده و خوشبختانه ۹۵ درصد پرونده‌های این بخش تعیین تکلیف شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ۳۶ هزار کولر قاچاق در استان افزود: در سال ۹۷ پرونده ضبط این تعداد کولر به اتهام قاچاق تشکیل و با شرکت مربوطه برخورد قانونی شد.

طیبی افزود: طبق رای صادر شده بخشی از جریمه تعیین شده دریافت گردید و باقی جریمه نیز در حال وصول است البته این درحالی است که برای تعدادی از این کولرها، رای برائت نیز صادر شده است.

مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید

مدیر کل تعزیرات حکومتی با اشاره به طرحی که از سوی این سازمان برای حمایت از تولید ابلاغ شده است ادامه داد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخل است.

مشاوران املاک غیر مجاز در حال شناسایی هستند

طیبی گفت: بررسی مشکلات واحدهای صنفی و پیگیری این‌مشکلات از سوی دستگاه‌های مربوطه یکی دیگر از اقدامات این اداره کل برای حمایت از بخش تولید است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه با اشاره به مقوله گرانفروشی افزود: بسیاری از کالاها نرخ مصوب دارند و اگر بالاتر از قیمت مصوب عرضه شود گرانفروشی محسوب می‌گردد و با متخلف برخورد جدی می‌شود.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر تخلف گرانفروشی در بازار خوزستان ادامه داد: از صاحبان واحدهای صنفی انتظار می‌رود که قوانین صنفی را رعایت کنند تا مورد برخورد قرار نگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha