معاون سازمان تبلیغات اسلامی: زیبایی‌های معرفتی با هنر ظهور پیدا می‌کند

شاهرود - ایرنا - معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: حقیقت هنر به واسطه یک محتوای غنی از معرفت، تمدن و علم بشر می‌تواند بروز و ظهور کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی یکشنبه شب در آیین تکریم و معارفه رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود، افزود: با هنر می‌توان بهتر زیست، فهمید،آرام‌تر، دقیق‌تر و عمیق‌تر به مسایل و مشکلات نگاه کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ادامه آن سیر عظیمی که بشریت از تاریخ خلقت در دوره اولیا، اوصیا و مجاهدان و همه آنهایی که ایستادند تا انسانیت بماند، این حقیقت و فرصت را ایجاد کرد تا داشته‌های ما احیا شود.

زیبایی‌های معرفتی با هنر بروز و ظهور پیدا می‌کند

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر ایرانی طی یک سده دستخوش مبارزه، هجمه و درگیری با یک فرهنگ مهاجم شد، ابراز کرد: این فرهنگ مهاجم قصد کرد هنر قدیم و اصیل ما را که از درون دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی نشات گرفته بود از ما بگیرد، هنر ایرانی سرکوب شد و کار به جایی رسید که باید برای ارایه هنر اصیل ایرانی برداشته‌ها و سرمایه‌های دیگران غلبه پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باور به حرکت و پیوند خوردن که خود یک هنر است در مردم زنده کرد، افزود: بزرگترین سرمایه‌ای که در حرکت انسانی انقلاب اسلامی وجود دارد پیوند، اتصال و دارایی عظیم مردمی ما است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: اگر بخواهیم دارایی عظیم مردمی بروز و ظهور پیدا کند باید خوبی‌ها، زیبایی‌ها و عظمت آن را به زبان صحیح، دقیق و هنرمندانه روایت کرد.

حجت الاسلام عزت زمانی به شکست دشمنان در جنگ‌های نابرابر در عرصه‌های مختلف با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز جنگ شناختی، ذهنی و بهم ریختن محاسبات انسانی درون صحنه هنر را نقطه درگیری انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری شناسایی استعدادها، شکوفایی، رشد و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، افزود: تربیت این استعدادها با راهبرد فرهنگی، دینی و تمدنی در دستور کار این حوزه است.

آیین معارفه مصطفی واحدی به عنوان رییس جدید حوزه هنری شاهرود و تکریم محمدرضا طبسی با حضور حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، سعید لشکری معاون امور استان‌های حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی، محمد اصغر زاده رییس حوزه هنری استان سمنان و جمعی از مسئولان استان و شهرستانی در خانه تاریخی عطاردی شاهرود برگزار شد.

افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری شاهرود (خانه تاریخی عطاردی)، نمایش عکس‌های منتشر نشده از تشییع شهدای شهرستان شاهرود از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha