پست استان یزد "خدمات نیابتی" ارائه می‌کند + فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل جدید پست استان یزد گفت: سه برنامه کاری در دستور کار این اداره هست که ارائه خدمات نیابتی به آحاد جامعه از جمله آنهاست.

به گزارش ایرنا "حمید رضا آقاجانی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گاهی برخی شهروندان برای انجام امورات خود در سازمانها و نهادها سرگردان هستند که دلیل آن عدم آگاهی است و لذا خدمات خوبی دریافت نمی کنند که این خدمات را پست می تواند به نیابت از مردم و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه انجام دهد.

وی از جمله این خدمات را خدمات رسانی در حوزه شناسنامه و تلفن همراه و... اعلام و کمترین نتیجه خدمات نبایتی را حذف مفسده های احتمالی این مسیر و جلوگیری از سرگردانی مردم اعلام کرد.

وی دومین برنامه در دستور کار اداره کل پست استان در دوره مدیریت جدید را توسعه تجارت الکترونیک با هدف نگاه ویژه به رونق کسب و کارهای خرد و صنایع دستی و تولیدات بومی ذکر کرد و یادآور شد: پست برای کسب و کارهایی که توان عرضه آن در سطح ملی و بین المللی ندارند می تواند کمک کار خوبی باشد.

آقاجانی ادامه داد: در این زمینه با کمک پارک علم و فن آوری، تولید محتوا و محصولات هنرمندان یزدی در سامانه تجارت الکترونیک، بارگزاری و در سطح ملی و بین المللی معرفی می شود؛ متقاضیان و خریداران کالاها در سریع ترین زمان ممکن، نام و نرخ کالا را دریافت که موجب آرامش فروشنده و تولید کننده میشود.

مدیرکل پست استان یزد، اجرای gnaf یا پایگاه مکان‌مرجع نشانی‌های ایرانیان که در زمره اولویت های اقتصاد مقاومتی است را از دیگر برنامه های در دست اقدام پست استان یزد اعلام کرد و افزود: این طرح باید طی چند سال گذشته به سرانجام می رسید که بعلت ضعف در همکاری ها مغفول ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم، بهترین قاضی برای عملکرد ما هستند، اظهار داشت: از رسانه ها انتظار داریم خواسته های مردم را به گوش اداره کل پست برسانند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد گلایه برخی از مردم از برخورد نامناسب برخی متصدیان پست، با قبول مشاهده این نوع برخوردها و با بیان اینکه اعلام کردیم همکاران ما ادبیات مشترکی در برخورد با مراجعه کنندگان اتخاذ کنند، افزود: خیلی وقتها ما نمی دانیم مردم چه خواسته ای دارند زیرا دستگاه خود را از نگاه خود می بینیم و لذا اگر مردم گاهی از نحوه توزیع مرسولات گله دارند حق به جانب آنهاست و لذا از همکاران خود خواسته ایم گزارشهای عملکرد خود را به صورت روزانه ارائه کنند تا برای رفع نواقص اقدام کنیم.

مدیرکل پست استان یزد همچنین در مورد ناخرسندی اغلب نامه رسان‌های استان از وضعیت معیشتی و حقوقی خود هم گفت: در گذشته، پرداخت‌ها بر اساس میزان حضور بوده ولی اکنون تغییر کرده و بر اساس عمکردها حقوق پرداخت میشود و لذا هر نامه رسانی که توزیع بیشتر و موفق تری داشته باشد دریافتی بیشتری دارد به گونه ای که یکی از نامه رسان های ما ماهانه ۱۱ میلیون درآمد دارد.

وی از کمبود نامه رسان در این اداره کل خبر داد و اضافه کرد: آمادگی داریم نیروهای داوطلب نامه رسان را در قالب پیمانکاری جذب کنیم و یک نامه رسان می تواند تا ماهانه ۱۸ میلیون تومان دریافتی داشته باشد که بستگی به عملکرد خود وی دارد.

وی از اخد مجوز برای پذیرش ۱۲ نامه رسان جدید در استان خبر داد که برخی از آنها از طریق مصاحبه پذیرفته شده اند.

آقاجانی با بیان اینکه یک نامه رسان روزانه به ۱۰۰ نشانی مراجعه می کند، یادآور شد: درد دل های نامه رسان‌ها را گوش کرده ایم و از این به بعد هم ماهانه با آنها به گفتگو می نشینیم.

وی تعداد نامه رسان های فعلی را ۱۱۱ نفر اعلام کرد که ۸۷ نفر در بخش دولتی و بقیه تحت پوشش شرکتها فعالیت می کنند؛ همچنین ۲۰۱ واحد پستی داریم که ۱۷ مورد آنها دولتی و بقیه متعلق به بخش خصوصی است.

مدیرکل پست یزد از ورود روزانه ۱۱ هزار مرسوله به استان خبر داد که ۷۰ درصد آن متعلق به شهر یزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha