ناظمی: توانمندسازی بانوان در موتورکراس و ریس در دستور کار است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری به اقدامات صورت گرفته فدراسیون از آغاز دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: سعی کردیم در آموزش، رشد و پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مازیار ناظمی رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این فدراسیون از آغاز دولت سیزدهم اظهار کرد: در این ۲ سال تلاش کردیم علاوه بر برگزاری مسابقات در حوزه‌های فرهنگی، بین‌الملل، عمرانی و علی‌الخصوص آموزش رشد و پیشرفت داشته باشیم.

وی افزود: ساماندهی بخش آموزش فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی با توجه گستره فعالیت و علاقه‌مندی جوانان به این رشته از ابتدا مورد توجه ما بوده است. با افتتاح آکادمی ملی موتورسواری و اتومبیلرانی، تمرکز بیشتری در این بخش داشتیم و در استان‌های سراسر کشور بحث آموزش را توسعه دادیم. بالغ بر ۲ هزار نفر ظرف دو سال اخیر توسط فدراسیون آموزش دیده‌اند و این نقص در فدراسیون برطرف شده است.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی خاطرنشان کرد: سیستمی کردن مسابقات با ایجاد سامانه ملی فدراسیون یکی دیگر از اقدامات مهم بود که بانک اطلاعاتی دقیقی از مشخصات ورزشکاران در اختیار فدراسیون است. در حوزه زیرساخت نیز اولین مجموعه و پیست ماشین‌های رادیو کنترلی (RC)‌ مخصوص این رشته ساخته شد. همچنین با مشارکت شهرداری تهران، به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع پارک سرویس‌های پیست اتومبیل‌رانی اضافه کردیم و در واقع به فضاهای بهره‌برداری اضافه شد.

ناظمی افزود: حضور چهره‌های جوان و با انگیزه‌تر در هیئت‌های استانی، یکی دیگر از اتفاقات خوب در این دوره بود، در بخش نشاط اجتماعی، فدراسیون با برگزاری رودیدادهای همگانی و همایش‌های مختلف سعی در فراگیری این رشته و جذب جوانان به محیط‌های ایمن و ورزشی کرده است.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۸۰ دوره آموزشی ویژه بانوان و مردان در سال ۱۴۰۰ با وجود فراگیری ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۶ رویداد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۶ رویداد با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار حرفه‌ای از سراسر کشور در رشته‌ها و استان‌های مختلف و نیز مسابقات ویژه جانبازان و معلولین و مسابقاتی با نام مقدس شهدا برگزار کردیم.

ناظمی در ادامه به کسب ۲ کرسی بین‌المللی و عضویت در کمیسیون‌های فدراسیون جهانی موتورسواری اشاره کرد و گفت: همچنین از آغاز دولت سیزدهم، ۳ ورزشکار در رشته‌های حرکات نمایشی و موتورکراس و دومین بانوی ایرانی به مسابقات جهانی موتورکراس اعزام شدند. ارتباط خوبی با رئیس فدراسیون جهانی داریم و آموزش‌های ایران در بخش مهارت‌ها مورد توجه او قرار گرفت و گواهی‌نامه و تاییدنامه آموزشی را به آکادمی اهدا کرد.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ادامه داد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نیز دوره آموزشی با حضور مدرسین بین‌المللی از فدراسیون جهانی برگزار شد که اتفاق با شکوهی بود. توانمندسازی بانوان در رشته‌های موتورکراس و ریس با حمایت هیئت‌های استانی دختران با استعداد باعث شده ورزشکاران این رشته امیدوارتر از قبل موتورسواری را دنبال کنند.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری خاطرنشان کرد: ایجاد سیستم روشنایی پیست مجموعه ورزشی آزادی، نوسازی بخش‌های مختلف پیست‌های ریس و کراس، تعویض سقف و صندلی‌های جایگاه تماشاگران پیست اتومبیلرانی، از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی این فدراسیون بود، که بخش اصلی این اقدامات پس از ۲۰ سال صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha