۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85205799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار اقلام تبلیغاتی با هدف حفظ محیط زیست بین زوار اربعین در مرز مهران توزیع می شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: حدود پنج هزار اقلام تبلیغاتی فرهنگی با موضوع و شعارهای حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند بین زائران اربعین در مرز مهران توزیع می شود.

"علیرضا محمدی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقلام فرهنگی تبلیغاتی شامل بروشورهای آموزشی، کیسه های پارچه ای زباله، کلاه آفتابگیر، چفیه و یک عدد لیوان استیل به هدف جایگزینی لیوان های یکبار مصرف است که با شعارهای زیست محیطی بین زائران توزیع می شود.

وی افزود: فرهنگ سازی زیست محیطی برای اجتناب از رهاسازی ظروف یکبار مصرف در کنار جاده ها و طبیعت از اهم برنامه های اربعین امسال اداره کل حفاظت محیط زیست است.

محمدی یادآور شد: شهرداران متولی پاکسازی داخل شهرها و بخشداران نیز متولی پاکسازی بیرون از شهرها هستند و در این راستا آموزش های لازم به بخشداران، دهیاران و شهرداران ارائه شده است تا پسماندهای رها شده بر روی زمین جمع آوری شود.

وی ادامه داد: آموزش های لازم به موکب داران همراه با توزیع بروشور نیز انجام شده است و سطل و کیسه های زباله نیز بین موکب داران توزیع می شود.

وی تاکید کرد: توزیع اقلام فرهنگی و سطل های زباله بین زائران و ایستگاه های صلواتی به صورت نمادین و با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین زائران اربعین برای سال های آینده است.

محمدی یادآور شد: همچنین بنرهای متعددی در مسیر حرکت زائران و ایستگاه های صلواتی تردد با مضمون محیط زیست نصب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام نمادین فرهنگ سازی با هدف ترویج مدیریت پسماند و عدم رهاسازی ظروف یکبار و حفظ محیط زیست توسط زائران است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha