هویت‌بخشی به نوجوانان رویکرد راهبردی کانون‌های فرهنگی مساجد است

قم_ ایرنا_ رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اهمیت بازخوانی ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: هویت بخشی به نوجوانان از اصول مهم فعالیت‌های راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام کمال خداداده در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد یکساله امور مساجد کشور، بر اهمیت بازخوانی ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد تاکید کرد و افزود: همزمان با افزایش فعالیت کانون ها باید ارتباط میان روحانیون و هیئت امنا با این سیاستها همراه بوده، بتوان نواجوانان و جوانان را برای نقش آفرنیی تمدنی آماده و تربیت کرد.

خداداده نقش ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را دستیاری فرهنگی امام جماعت در امور مسجد دانست و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بالایی در شکل دهی به همگرایی فرهنگ دینی برخوردار است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای سیاستگذاری کانون فرهنگی هنری مساجد کشور بر چشم انداز این مجموعه و رویکردهای ستادی آن در احیای هویت و کارکردهای اصیل مسجد تأکید نمود و یادآور شد: با توجه به چهار مسئله مهم کانون، راهبردهایی در این مسیر تدوین و در فرآیند عملیاتی سازی قرار گرفته است.

خداداده حضور کادر جوان و نوجوان در مدیریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نقش دادن به نوجوانان در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: تمامی کانون‌ها در راستای هویت بخشی به نوجوانان، موظف به بکارگیری نوجوانان به عنوان کادر و عوامل اجرایی کانون هستند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های خواهران در مساجد ادامه داد: نقش آفرینی بانوان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهم است و باید این ظرفیت را بیش از پیش در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال نمود.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر اهمیت توجه به کارویژه‌های متعدد مساجد تأکید نمود و یادآور شد: حضور طلاب و نقش آفرینی این عزیزان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، قطعا تاثیرات بسزایی را در تقویت فرهنگ دینی جامعه خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود تشکیل هیات اندیشه‌ورز فضلا و نخبگان حوزوی برای ترسیم دقیق راهبری‌های دینی از بستر مساجد را یکی از جدیدترین رویکردهای این مجموعه عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha