۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85206160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسخه تمدنی حکمرانی مردمی فقط با محوریت مساجد شفادهنده است

کرج – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز به کارکردهای متفاوت مساجد اشاره کرد و گفت: نسخه تمدنی حکمرانی مردمی فقط با محوریت مساجد است که می‌تواند شفادهنده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «مهدی ولایی برحق» روز دوشنبه همزمان با روز جهانی مسجد در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین مفهومی که پس از شنیدن نام مسجد در اذهان متبادر می شود صرف یک عبادتگاهی است که کارکردهای دیگرش مورد غفلت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اکسیری که جوامع را از حیرت و تحیّر شرایط موجود بخواهد نجات دهد و یک تحول بنیادین و تمدنی جدید را ایجاد کند همان کارکردهای متفاوت مسجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر ما بخواهیم مردم را در سرنوشت خودشان سهیم بدانیم نباید از محوریت و کارکردهای مساجد را در مناطق و محلات و جوامع غفلت کرد که در غیر این صورت معلوم نیست چقدر آن حکمرانی موفق باشد.

حجت‌الاسلام ولایی برحق با بیان اینکه زمانی می‌توانیم یک جامعه متمدن اسلامی داشته باشیم که مسجدی در تراز کاکردهای مختلف داشته باشیم، افزود: نوید می‌رود حکمرانی متفاوتی در مساجد جاری شود و مساجد در جایگاه واقعی خودشان در مناطق، محلات و جوامع اسلامی بتوانند مسوولیت‌های خطیر خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در استان البرز نیز بعضی از مساجد جامع توانسته‌اند محل وفاق و حوزه پیشرفت محلات خود در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کارکردهای مختلفی از خود بروز دهند که می‌توانند نوید بخش ایجاد زیرساخت‌ها و نمونه‌هایی برای تکثیر در شهر و استان باشند.

در استان البرز بیش از ۷۰۰ مسجد روستایی و شهری فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha