احداث، بهسازی و تکمیل ۱۸۲ کیلومتر راه‌های روستایی در استان مازندران

نوشهر - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از احداث، بهسازی و تکمیل ۱۸۲ کیلومتر راه های روستایی در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در این استان خبر داد.

حسن جهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که، برای اجرای این طرح راه سازی در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: در بخش ارتقای سطح سرویس یا کیفیت راه های روستایی استان طی این مدت ۱۱۸ کیلومتر با صرفیک هزار و ۵۰۰ اعتبار انجام شده است.

این مقام مسووول خاطرنشان کرد : در این مدت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با صرف هفت هزار میلیارد ریال عتبار آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد : برای رفع نقص روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت استان به تعداد ۲۵۶ روستا به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر با برگزاری جلسات متعدد با قرارگاه محرومیت زدایی استان تفاهمنامه منعقد شده که در بازه زمانی سه ساله به اتمام برسد.

جهانیان اضافه کرد : با انجام این مهم بیشتر نقاط محروم استان مازندران در حوزه راه از آسفالت مناسب بهره مند خواهند شد که این برنامه از تکالیف دولت مردمی سیزدهم بوده و کارنامه درخشان دولت محسوب می شود.

وی بیان کرد : طی ۲ سال گذشته در این استان ۳۷ میلیون تن کالا و ۲۶۲ هزار تن کالا جابجا و ترانزیت و همچنین بیش از هفت میلیون مسافر نیز جابجا شده است.

به گفته وی با هدف نوسازی ناوگان بخش حمل و نقل در استان طی این مدت ۱۰ ناوگان اتوبوسی ظرفیت سازی شده که به زودی وارد این استان می شود.

احداث، بهسازی و تکمیل ۱۸۲ کیلومتر راه‌های روستایی مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت : با هدف خدمات دهی بهتر در بحش راهداری زمستانی در این مدت سه پایگاه موقت در محورهای مهم استان شناسایی و همچنین سه دستگاه گریدر هم نوسازی شده و به زودی سه دستگاه خودروی نمک پاس به جمع ناوگان حمل و نقل این بخش اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبات سفر دولت به مازندران افزود : در سفر استانی دولت به مازندران ۳۱ طرح به این اداره کل با مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که تا اکنون ۹ طرح ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد : بقیه طرح های مصوبات سفر دولت نیز عقد قرارداد شده و به طور تقریبی ۹۰ درصد آن ها تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

جهانیان ارتقای ایمنی سطح راه ها اولویت این اداره کل اعلام و اضافه کرد : برای تحقق این مهم برنامه ای با عنوان " نهضت ملی ارتقای ایمینی و سطح سرویس راه ها" تدوین شد که با این رویکرد نگاه این نهاد در واقع ایمن محور شده است.

وی ایجاد ۲۰ دستگاه دوربرگردان و زیرگذر طی این مدت را دیگر دستاورد دولت در این استان برشمرد و گفت : در این مدت ۳۳۰ کیلومتر راه های اصلی، شریانی و فرعی استان با صرف پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سطح سرویس آن ارتقا یافته است.

جهانیان افزود : مازندران در این بخش، بیشتر روشنایی جاده در سطح کشور را دارد و قصد داریم با یک شرکت دانش بنیان سطح سرویس روشنایی معابر در استان را با هدف نظارت بیشتر به سمت هوشمندسازی سوق دهیم.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha