۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85206835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چشم دز روشن شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85206835
چشم دز روشن شد

دزفول – ایرنا – معاون امور شهری شهرداری دزفول گفت: عملیات اصلاح و بهسازی روشنایی خیابان ساحلی و بخش تاریخی رودخانه دز که شامل سازه‌های آسیاب‌های باستانی دزفول است، اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری دزفول، ‌هادی حلیم زاده روز سه شنبه افزود: عملیات اصلاح و بهسازی روشنایی خیابان ساحلی حد فاصل پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (پل جدید) تا پل باستانی توسط شهرداری دزفول اجرا شد.

وی با بیان اینکه مهمترین سازه‌های باستانی و تاریخی آبی دزفول در این محدوده قرار دارند، ادامه داد: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که شامل نصب ۵۱ پروژکتور و ۶۶۰ متر کابل کشی است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: نورهای شهری علاوه بر اینکه نقش امنیت ساز و عامل تسهیل حمل و نقل درون شهری در شب هستند در سازه‌ها به عنوان عامل زیبایی بصری نیز استفاده می‌شوند.

حلیم زاده با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری رودخانه دز حدفاصله پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (پل جدید) تا پل باستانی ادامه داد: شهر دزفول به دلیل گرمای هوا به ویژه در تابستان دارای حیات شبانه است که تقویت روشنایی معابر و مکان‌های تاریخی و گردشگری می‌تواند موجب رضایتمندی مردم و زیبایی شهر شود.

به گزارش ایرنا، حدفاصل پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(پل جدید) تا پل باستانی یکی از مسیرهای پرتردد شهری است که به دلیل وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی و سازه‌های آبی کم نظیر تاکنون به دلیل تاریکی از ظرفیت‌های گردشگری آن به خوبی استفاده نشده است.

۱۲ کیلومتر ساحل رودخانه دز در شهر دزفول وجود دارد که اکنون بیش از هفت کیلومتر آن با اجرای بوستان‌های متعدد آبی در حال استفاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha