۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85208096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت "یو اس ای تودی" از افزایش تهدیدها علیه مقام‌های آمریکا

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد افرادی که به دلیل تهدید علیه مقام‌های مختلف دولتی در آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، افزایش یافته، نوشت: موج اخبار درباره این افراد که دستگیر، زندانی یا کشته می‌شوند، اتفاقی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه یواس‌ای تودی، بر اساس تحقیقات «مرکز ملی نوآوری، فناوری و آموزش مبارزه با تروریسم» که در دانشگاه «نبراسکا» در شهر «اوماها» انجام شده، مقامات اداره تحقیقات فدرال آمریکا سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال پیش از آن، افراد بیشتری را به دلیل تهدید علیه مقامات دولتی، مجریان قانون و مقامات قضایی، معلمان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی متهم کردند.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی دانشگاه نبراسکا، تعداد پیگردهای قضایی فدرال از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تقریبا ۲ برابر شده است و از ۳۸ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۷۴ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

قوانین فدرال شامل بندهایی است که تهدید به اشکال مختلف علیه مقامات فدرال یا خانواده آنها و کارمندان این اداره را غیرقانونی می‌کند.

این تهدیدها همزمان با نزدیک‌شدن به محاکمه دونالد ترامپ و برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا در حال افزایش است.

دقیقا یک سال پیش، پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور هشدار مشترکی درباره افزایش تهدیدها علیه مقامات اعمال قانون دادند.

این هشدار چند روز پس از آن صادر شد که ماموران فدرال اقامتگاه ترامپ در فلوریدا را تفتیش کردند و به دنبال اسناد محرمانه‌ای بودند که ترامپ از آن زمان متهم به نگهداری از آن‌ها شده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که در این فضای سیاسی و با وجود محاکمه شدن یک نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری، احتمال افزایش لفاظی‌های تهدیدآمیز وجود دارد.

پلیس کنگره نیز سال گذشته در گزارشی اعلام کرد تعداد تهدیدها علیه اعضای کنگره نسبت به چهار سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha