۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85208534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱۲۰ میلیارد ریال دستمزد به زندانیان کشور پرداخت شد

لرستان - ایرنا - معاون اشتغال و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: سال گذشته در مجموع ۵۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان دستمزد برای فعالیت های اشتغالزایی به زندانیان کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا ، جبار باقری روز چهارشنبه در بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندانیان در زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد اظهار با بیان اینکه اشتغال زندانیان منافع قابل توجهی برای آنان و جامعه به همراه دارد، تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۶۲۰ میلیارد ریال دستمزد به زندانیان کشور بابت فعالیت های شغلی پرداخت شده، این در حالیست که چنین امری در ۲ سال پیش سابقه نداشته است.

معاون بنیاد تعاون زندانیان یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته کمتر از ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت دستمزد داشته ایم، درحالیکه تنها در سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال دستمزد پرداخته شده‌است.

باقری از همدلی دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در زمینه اشتغال زندانیان قدردانی کرد و افزود: طی چند مدت اخیر با این همکاری‌ها و با عنایت به تدابیر مدیرکل زندان‌های استان و مدیر بنیاد تعاون زندانیان لرستان بخش قابل توجهی از مشکلات بنیاد تعاون زندانیان استان رفع شده‌است.

وی با تاکید بر نوآوری‌ها در اشتغال زندان‌های کشور افزود: ایجاد اشتغال در زندان مهم‌ترین اقدام در بازسازگاری اجتماعی زندانیان است و باید تلاش کنیم با حضور کارآفرینان تحول عظیمی در این زمینه ایجاد شود.

باقری با تاکید بر افزایش آموزش‌های فنی و حرفه ای اظهار داشت: توجه به صنایع مونتاژ نیز می‌تواند سبب رونق در تولید و کسب درآمد برای زندانیان شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان لرستان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد این بنیاد گفت: سال ۱۴۰۱ در مجموع یک هزار متر مربع توسعه فضای کارگاهی در زندان های استان صورت گرفته که ۱۲۰ نفر در این فضاها مشغول به کار هستند.

علی شکوری تصریح کرد: زندان‌های استان با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، اداره کل میراث فرهنگی و سایر ارگان‌های مرتبط با اشتغال زندانیان، تعاملاتی داشته که منجر به اتفاقات خوبی در این زمینه شده‌است.

بازدید از مجموعه ۵۰ هکتاری طرح طوبی الیگودرز و مجتمع کشاورزی بروجرد و دیدار با رئیس زندان الیگودرز از برنامه‌های دومین سفر معاون اشتغال و کارآفرینی بنیاد تعاون زندانیان کشور در سفر به استان لرستان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha