۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85208902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دریا در هرمزگان توفانی است؛ دریانوردان احتیاط کنند

بندرعباس - ایرنا - اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در ساعات بعدازظهر و شب پنجشنه دوم شهریور، مناطق دریایی هرمزگان با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم بوده و لازم است دریانوردان در تردد احتیاط کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از هواشناسی هرمزگان، سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز گاه به نزدیک ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ سانتیمتر می رسد.

در این اطلاعیه به دریانوردان توصیه شده است: در ساعات بعدازظهر و شب شناورهای سبک و صیادی برای تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

طی فردا جمعه سوم شهریور نیز همین شرایط تدوام خواهد داشت و از روز شنبه چهارم شهریور با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

همچنین از روز شنبه چهارم شهریور شرایط بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان تقویت خواهد شد.

با توجه به تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای نقاط شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

طی فردا نیز در مناطق شرقی استان افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گرد و خاک محتمل خواهد بود.

از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در غالب مناطق استان افزایش دما پیش بینی شده که شدت آن در برخی مناطق شرقی و غربی استان قابل توجه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha