۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 85208927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاشهای دولت برای عبور از چالش‌ها و دستاوردهای مهم به درستی تبیین شود

رشت - ایرنا - فرماندار رضوانشهر گفت: هفته دولت فرصتی مغتنم است تا ضمن اینکه آگاهی بخشی دقیق و هوشمندانه از شرایط تحویل دولت سیبزدهم، تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای عبور از چالش ها و دستاوردهای مهم آن در کنار هم تبیین شود.

سید نادرصفوی روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز از هفته دولت درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت : طی این هفته ۱۳۸ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر۴۶۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی مستقیم برای ۳۴۴ نفر بهره برداری می شود که از امروز افتتاح و راه اندازی پروژه ها آغاز شده است.

وی ضمن معرفی طرح های مهم این شهرستان افزود: بهره برداری از فاز اول پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان به عنوان هدیه ای از دولت سیزدهم به مردم شهرستان است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای یک پست ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت بوده و این ظرفیت جواب گوی نیاز مشترکین برق نبود و هر ساله خسارات زیادی به مردم وارد می شد با تلاش و پیگیری های صورت گرفته امروز اجرای این پروژه با هدف تقویت شبکه برق و رفع مشکل مردم در فاز نخست با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان در زمینی به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع از سوی دولت سیزدهم بهره برداری شد.
فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۴۲ هزار مشترک می باشد، گفت: با اجرای تقویت شبکه برق پست ۶۳ به ۲۰ مشکلات ضعف برق خانگی و نیز واحد های صنعتی و تولیدی این مناطق برطرف خواهد شد.
صفوی با بیان اینکه، راهبرد اساسی دولت سیزدهم، امیدآفرینی اثرگذار در جامعه است، گفت: بهره برداری از ۲ مدرسه ۶ و ۷ کلاسه با زیربنای ۶۴۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان و نیز یک مدرسه در «لکه‌پشته پونل» در دوطبقه در حال اتمام می باشد که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس هم کار خوبی شده است.

وی گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در منطقه پونل که یکی از نیازهای ضروری این شهرستان بود با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در دولت مردمی و اعتباری که از محل منابع سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به گیلان برای این پروژه انجام شد با زیر بنای ۱۸۵ متر مربع در زمینی به مساحت ۵۳۲ متر مربع با اعتباری بالغ بر حدود ۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
فرماندار رضوانشهر با اشاره به ظرفیت های گردشگری در این منطقه گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای دریا، کوه و جنگل و مناطق و جاذبه های گردشگری به منظور اشتغال جوانان منطقه می باشد در راستای حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی اقدام شد و این هفته اقامتگاه بوم گردی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان راه اندازی می شود ضمن آنکه در این شهرستان دو واحد اقامتگاه دیگر هم طی این دولت به بهره برداری رسیده است.

وی گفت : همچنین طرح سالم سازی دریا در محدوده سیمبرخاله پره سر به بخش خصوصی واگذار شده و آبشار ویسادار که از نقاط مهم گردشگری شهرستان می باشد و هر ساله از اقصی نقاط کشور به این مناطق سفر می کنند را با کمک و حمایت دستگاه قضایی گیلان به شهرداری واگذار کردیم.
وی در ادامه با اشاره به حوزه ارتباطلات و فناوری و مخابرات گفت: طی این دوسال چندین دکل مخابراتی در روستاهای بخش مرکزی و پره سر از جمله خوشابر، نوکنده، رودسر تازه آباد و در حوزه شهری به منظور تقویت شبکه مخابرات و آنتن دهی اجرا شد.
صفوی ادامه داد: با پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی پروژه فیبر نوری که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است در شهرستان اجرا شده و راه اندازی فیبر نوری طرح توسعه روستایی(رضوانشهر سنگده- رضوانشهر بیاچال) به طول ۱۱۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان که ۸۵ روستا و ۵ هزار و هشتصدو پنجاه و پنج خانوار را تحت پوشش خود قرار می دهد هم به انجام رسید.
وی افزود: دیگر پروژه های فناوری و مخابرات که ۴۰۵ خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد، با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۵ میلیارد تومان در این هفته بهره برداری می شود و می تواند در تقویت شبکه اینترنت و آنتن دهی موثر باشد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اقدامات موثر در در حوزه امور توزیع برق گفت: طی ۲ سال اخیر خدمات خوبی به مردم ارائه شده است، دولت طی این مدت با برنامه‌ریزی درست و اصولی توانست کمترین خاموشی ها را داشته باشد و همچنین شرکت های صنعتی و تولیدی متوقف نشوند.
وی بیان کرد: برای هفته دولت احداث خط ۲۰ کیلوولت با کابل خودنگهدار به طول یک‌هزار و ۷۷۷ متر و تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار بطول ۳۰ هزار متر و نصب ترانس به تعداد ۵۰ دستگاه با ظرفیت ۵ هزار و ۸۱۵ کیلوولت آمپر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری می گیرد.
فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و اصلی گفت: به طول ۲۲ کیلومتر در ۱۳ روستا و مسیر آبشار ویسادار با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان و همچنین در حوزه آسفالت بافت روستایی به طول ۷ کیلومتر و همچنین پیاده‌روسازی در ۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان انجام شده است.
نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: دولت سیزدهم در حوزه آسفالت راه های اصلی و روستایی اقدامات خوبی انجام داده است که طی یکسال اخیر بالا ۹۰ میلیارد تومان فقط از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای در این شهرستان پروژه زیرسازی، آسفالت و روکش انجام شده است.
وی عنوان کرد: این طرح‌ها عبارتند از روکش راه‌های اصلی۷.۵ کیلومتر، روکش راه‌های فرعی ۱۲ کیلومتر، روکش راه‌های روستایی۱۱.۵کیلومتر، آسفالت راه روستایی۶ کیلومتر، ترمیم پل آسیب دیده یک دستگاه، احداث دیوار ضامن یک مورد، بهسازی راههای روستایی شوسه و دسترسی خاکی۲۳۰ کیلومتر در سطح ۷۵ روستا.
فرماندار رضوانشهر در خصوص تأمین زراعی گفت: بهره برداری از ۴ پروژه مهم سردهنه بتنی کشاورزی امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان در منطقه پونل با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که با بهره برداری از این پروژه، آب زراعی حدود ۴ هزار هکتار از شالیزارهای رضوانشهر و انزلی تامین خواهد شد.
وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تأمین آب شرب گفت: حفر و تجهیز چاه آب شرب در شهر رضوانشهر با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، با توجه به اینکه شهر رضوانشهر ۱۱هزار مشترک دارد، مشکل کم آبی ۷ هزار خانوار به صورت کامل برطرف خواهد شد.
وی همچنین گفت: فاز تکمیلی آب شرب روستای روشنده و بازسازی شبکه و تاسیسات آب آشامیدنی روستای ترک محله با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان را خواهیم داشت.
صفوی ادامه داد: توسعه شبکه توزیع آبرسانی بطول ۵/۳۷ کیلومتر در حوزه شهری رضوانشهر و پره سر و ۱۰ روستای تابعه، اصلاح و بازسازی شبکه بطول ۰۷/۳ کیلومتر در ۵ روستا که نسبت به یک سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشتیم، اجرای خط انتقال آب بطول ۰۱/۳ کیلومتر در روستای کوهستان بالا و چکوچه پشت.
وی گفت: تکمیل سایت بیجارکن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود ۱۰ میلیارد تومان که ۱۹ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، تا امروز بیش از ۶ روستا انجام شده است و همچنین، احداث مخزن ذخیره آب ۱۰۰ مترمکعبی روستای ییلاقی روشنده و ۵۰ متر مکعبی انل بنوی به منظور تامین آب روستاهای فوق که در حال انجام می باشد.
فرماندار رضوانشهر گفت: تعداد روستاهای فاقد شبکه آب شرب(بالای ۲۰ خانوار)، ۲۳ روستا، تعداد روستاهای دارای تنش آبی، ۲۲ روستا که قرار است از محل محرومیت زدایی در فاز دوم تعداد ۱۱ روستای فاقد آب شرب و همچنین ۸ روستای تنش آبی از این مزایا برخوردار شوند.
وی در خصوص بهداشت و درمان گفت: در حوزه بهداشت و درمان؛ آیین کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت روستای چنگریان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان انجام می شود.
فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه در حوزه درمان بیمارستان شهدای رضوانشهر امکانات خوبی گرفتیم، گفت: تهیه، تجهیز و راه اندازی بخش های اکو و تست ورزش، خرید ۳ دستگاه تخت ویژه دیالیز و یک دستگاه دیالیز با حضور رییس دانشگاه انجام شد.
وی ادامه داد: دولت در حوزه آبزی پروری با حمایت از بخش خصوصی در هفته دولت اقدام به بهره برداری از طرح توسعه ای پرورش ماهیان سردآبی را با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نمود.
وی گفت: همچنین جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا که پروانه موافقت اصولی به ظرفیت ۵۰ تن را دریافت نموده و در مراحل پیگیری پروانه می باشد.
صفوی ادامه داد: در حوزه اشتغال و تولیدی های خرد و صنعتی تعداد ۲۹۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و چهارصد هزار تومان افتتاح می شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه عمران شهری شهری، پروژه های شهرداری پره سر ۳ میلیارد تومان، ۱۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و اهداء جهیزیه به نوعروسان توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان انجام می شود.
فرماندار رضوانشهر بیان کرد: در حوزه عمران روستایی با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان، در حوزه کشاروزی، مرمت و بازسازی آب بندان ها و دیگر پروژه های کشاورزی ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: مرمت و بازسازی آب بندان روستای گیل دولاب حدود ۲۰ هکتار و پروژه طرح آب شرب عشایر روستای جلیبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان که طی این هفته مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
صفوی افزود: ساماندهی گلزار شهدای روستای سرک و پونل با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیون تومان را در هفته دولت خواهیم داشت.
وی همچنین گفت: در حوزه بنیاد مسکن اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، واگذاری اراضی ملی در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی در سطح ۱۲ روستا انجام شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸ هزارنفر جمعیت و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان(رشت) واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha