بیش از چهار هزار «هنر کارت» در خراسان رضوی توزیع شد

مشهد-ایرنا- نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۶ «هنر کارت» با هدف ساماندهی حمایتهای دولت در این زمینه بین اعضای صندوق اعتباری هنر استان توزیع شده است.

محمد صفار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مزایای داشتن هنرکارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر بیان کرد: خدمات متنوعی در این کارت در نظر گرفته شده که شامل برخورداری از مراکز اقامتی و رفاهی و خدمات درمانی است، اما هنر کارت در واقع مدرک هویتی و صنفی افراد است، این کارت بارکد بین المللی داشته و معرف فعالیت افراد می شود.

وی بیان کرد: صندوق اعتباری هنر در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر نظم بخشیدن به امور و ساماندهی حمایتهای دولت از اصحاب فرهنگ و هنر شکل گرفته است .

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۳ در جهت ارائه حمایتها به صورت متمرکز، مشخص و نظام مند به اصحاب فرهنگ و هنر تلاش داشته است و روز به روز نظام مندی و بروز رسانی آن در حال افزایش است.

وی ادامه داد: شاخص حمایتهای صندوق اعتباری هنر شامل بیمه اصحاب فرهنگ و هنر، بیمه تکمیلی، کمک مستمری، تسهیلات و هنرکارت است که به فراخور ظرفیتهای هر استان اعضای این صندوق می توانند از حمایتهای آن بهره مند شوند.

صفار گفت: چهار هزار و ۷۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر در استان خراسان رضوی هستند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان از خدمات بیمه پایه تامین اجتماعی بهره می گیرند، در این راستا عضو صندوق ۴۵ درصد از سهم بیمه را پرداخت می کند و باقی آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل می شود.

وی بیان داشت: هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به همراه خانواده یا افراد تحت تکفلشان از بیمه تکمیلی بهره مند هستند، این نوع برای اصحاب فرهنگ و هنر بین سنین ۴۵ تا ۷۰ سال بسیار مفید بوده و سهم قابل توجهی از هزینه های درمانی آنان را پوشش داده است.

بیش از چهار هزار «هنر کارت» در خراسان رضوی توزیع شد

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت اعضای این صندوق در چند رسته شامل فعالان قرآن و عترت، حوزه سینمایی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نویسندگان شامل شاعران، مولفان و پژوهشگران می شود، دوران عضویت سه ساله بوده اما برای دارندگان درجه یک هنری این مدت ۹ سال و برای مستمری بگیران به صورت مادام العمر است.

صفار با بیان اینکه مدت زمان بهره گیری از تسهیلات طرح جوانه (فرزندآوری) و شمیم (ازدواج) برای اعضای صندوق اعتباری هنر به پایان رسیده است، افزود: در دوره جدید تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با دوره بازپرداخت ۲ ساله و داشتن یک ضامن برای اعضای صندوق در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha