۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85210142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک جنگنده آمریکایی در نزدیک پایگاهی هوایی در سن دیگو سقوط کرد

نیویورک – ایرنا- نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک جنگنده این نیرو در نزدیکی پایگاهی هوایی در سن دیگو سقوط کرد.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده اف-۱۸ اف ای حدود ساعت ۱۱:۵۴ شب پنجشنبه در مجاورت پایگاه هوایی میرامار نیروی دریایی سقوط کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است که عملیات جستجو و نجات در حال انجام است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که محل سقوط در املاک دولتی در شرق پایگاه هوایی است. این نیرو در عین حال مدعی شد که هیچ نشانه ای از خسارت مالی ناشی از سقوط این هواپیما وجود ندارد.

میرامار در حدود ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) در شمال مرکز شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

جنگنده اف-۱۸ اف ای یک هواپیمای چند منظوره است که توسط تفنگداران دریایی، نیروی دریایی آمریکا و چندین کشور دیگر به خدمت گرفته شده است.

کاپیتان مایکل اسکاچیا، مدیر ارتباطات پایگاه میرامار به  خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت که هیچ اطلاعات اضافی در خصوص این سانحه وجود ندارد.

دو سال پیش نیز ، مقامات آمریکایی اعلام کردند یک جنگنده اف ۱۸ نیروی دریایی این کشور در منطقه پارک ملی "دره مرگ" سقوط کرده و خلبان توانسته است با آسیب جزئی از این جنگنده خارج شود.

سقوط این جنگنده در یک منطقه دورافتاده در صحرای موهاوی کالیفرنیا در نزدیکی مرز نوادا رخ داد و به کسی بر روی زمین آسیبی نرسید.

در سال ۲۰۱۹ یک جنگنده اف ۱۸ دیگر در منطقه پارک ملی دره مرگ سقوط کرد که در این سانحه خلبان این جنگنده کشته شد و به ۷ نفر دیگر بر روی زمین آسیب جزئی رسید.

خرداد ماه امسال نیز نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف ۵ این نیرو در دریا سقوط کرده و خلبان توانسته است  از این جنگنده خارج شده و توسط نیروهای امداد نجات پیدا کند.

بیش از ۲۰ کشور هنوز از جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی خود استفاده می کنند. نیروی دریایی و هوایی آمریکا از این جنگنده به عنوان هواپیمای دشمن در رزمایش های شبیه‌سازی جنگ هوایی استفاده می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha