۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85210565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله رادیو گفت‌وگو با بن‌بست‌انگاری‌ِ رسانه‌های معاند در قبال دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- رادیو گفت‌وگو که رسانه نخبگانی معاونت صدا بشمار می‌رود، در هفته دولت کارنامه دولت سیزدهم را زیر ذره‌بین می‌برد.

رضا کوچک زاده، مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو در مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا مطرح کرد: یکی از مظاهر بروز جنگ در نظام بین الملل، میدان رسانه است، دولت ها با استفاده از ابزار رسانه می توانند میدان دار این جنگ رسانه ای باشند، جنگ رسانه‌ای مهمترین ابزار جنگ نرم در جهانی که بنام عصر اطلاعات، عصر ارتباطات، عصر حاکمیت جریان آزاد اطلاعات، نام گذاری شده است، محسوب می‌شود. رسانه‌ها در این جنگ وسیله ای برای تسلط بر افکار، اراده و احساسات مردم به شمار می روند.

وی افزود: رسانه‌های نظام سلطه استکبار که به مدرن‌ترین فناوری جهانی مجهزند از یک سو ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرت‌ها علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل عمل کرده و از سوی دیگر وسیله‌ای برای کنترل، تضعیف، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی مردم در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: هفته دولت بهانه تقویمی مناسبی برای پرداخت به ماهیت دولت، عملکرد و اقدامات آن در سپهر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که در این بستر، تبیین عملکرد و اقدامات دولت سیزدهم با هدف افزایش آگاهی عموم مخاطبان با کارآمدی دولت و تلاش برای امیدبخشی و نشاط به آینده درکنار مقابله با شبهه افکنی‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و بن‌بست انگاری‌های رسانه‌های معاند در قبال دولت سیزدهم، بایسته‌ای مهم برای جهاد تبیین و اقدام رسانه‌ای رادیو است که تلاش کردیم در رادیو گفت و گو به آن اشاره و آن را مورد مداقه مسئولین دولتی و کارشناسان قرار دهیم.

مقابله رادیو گفت‌وگو با بن‌بست‌انگاری‌ِ رسانه‌های معاند در قبال دولت سیزدهم

مدیر رادیو گفت و گو با بیان اینکه این شبکه رادیویی با رویکردی تبیینی عملکرد، بایسته‌ها و ظرفیت‌سازی پیشرفت در دولت را باحضور مسئولین و عرصه کارشناسی کشور بررسی می کند به معرفی برنامه های این شبکه پرداخت و گفت: برنامه‌های خبری-تحلیلی رادیو گفت‌وگو از جمله مجله صبحگاهی صبح و گفت‌وگو از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۸ صبح، مجله خبری -تحلیلی رویداد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ و برنامه تحلیلی-خبری بدون خط‌خوردگی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به گفت‌وگوی ویژه با وزرا و معاونان رئیس جمهور می‌پردازد و عملکرد سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی را زیر ذره بین می برد.

کوچک‌زاده افزود: برنامه‌های گفت‌وگو محور را ویژه تبیین و ارائه گزارش تفصیلی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف درنظر گرفتیم تا دولتمردان زمان کافی برای بیان عملکرد خود برای مردم داشته باشند، این برنامه‌ها به صورت میزگرد با حضور کارشناس مجری متخصص در هر حوزه و معاونین وزرا برگزار خواهد شد، که برنامه هایی نظیر گفتگوی اجتماعی، گفتگوی اقتصادی، گفتگوی سیاسی، گفتگوی فرهنگی و گفتگوی علمی مهمترین برنامه های روزانه رادیو گفت و گو در هفته دولت را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه فایل‌های مکتوب مصاحبه‌ها در سایت این شبکه رادیویی منتشر می‌شود تأکید کرد: منتخبی از صحبت‌ها و مطالب ارائه شده توسط میهمانان این شبکه به‌صورت کلیپ در قسمت چند رسانه‌ای تارنمای رادیو گفت‌وگو بارگزاری خواهد شد، تا بدین ترتیب مخاطبان هم با بخش هایی از صحبت های مهمان دولتی در هفته دولت که در برنامه های این شبکه به شرح عملکرد نهاد مربوطه پرداختند، دسترسی داشته باشند.

مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو با بیان اینکه این شبکه رادیویی تلاش دارد در راستای نقد منصفانه به ارائه راهکارهای کارشناسی در همه زمینه‌ها برای کمک به پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در برنامه‌های گفت‌وگو محور و با حضور کارشناسان و صاحب نظران خبره بپردازد، گفت: رسانه ها می توانند با نشان دادن نقاط قوت و ضعف قوه اجرایی کشور، ضمن ایجاد زمینه برای پشرفت و بهبود عملکرد آنها، روحیه امیدبخشی در جامعه را بالا ببرند و پلی میان دولت و مردم برای شناخت،تسلط و اقدام به هنگام در این عرصه تهاجم ترکیبی، باشند.

رادیو گفت‌وگو که همواره تلاش کرده سکوی فراگیر جهت آموزش سواد رسانه‌ای در سپهر رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد، روی موج fm ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز شنیده می‌شود، این شبکه رادیویی از طریق برنامه کاربردی ایران صدا هم قابل دریافت است، همچنین فایل متنی و آرشیو این برنامه‌ها را از طریق سایت این شبکه به این نشانی دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha