چهار موکب شهرستان زرندیه در بزرگراه کربلا مستقر شد+فیلم

ساوه - ایرنا - فرماندار زرندیه گفت: چهار موکب اربعین حسینی این شهرستان در بزرگراه کربلا برای خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین مستقر شد.

«ابوالقاسم مهری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه امسال این شهرستان ۱۱ موکب ویژه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دارد، اظهار کرد: از این تعداد چهار موکب در آزادراه کربلا (اتوبان ساوه - تهران) در محل‌های آیلند (کیلومتر ۳۶)، روستای قاسم آباد، جایگاه‌های چند منظوره مهتاب و باران است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از موکب‌ها در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف، یک موکب در جاده بوئین زهرا و پنج موکب در شهرهای زاویه، مامونیه، پرندک، خشکرود و رازقان دایر شده‌اند.

مهری با بیان اینکه ستاد اربعین این شهرستان تاکنون سه جلسه برای برپایی موکب‌ها و خدمات رسانی به زائران را برگزار کرده، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله اورژانس، جمعیت هلال احمر و یگان‌های انتظامی تا فصل بازگشت زائران حسینی در نقاط مختلف شهرستان در خدمت زوار هستند.

راهپیمایی اربعین، پیاده‌روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک‌هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش‌بینی شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده.روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha