۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85210739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۳ مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85210739
۱۲۳ مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

زنجنا - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۲۳ مدرسه غیردولتی در این استان فعال است و بیش از ۱۸ هزارو ۶۰۰ دانش‌‎آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند. 

علی اسماعیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گلایه‎‌هایی که اولیا در ارتباط با شهریه مدارس غیرانتفاعی داشتند، وزارت‌‎خانه به صورت موردی و جدی در این حوزه وارد عمل شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز شهریه مدارس غیرانتفاعی ضابطه‌مند شده و مبلغی دریافت خواهد شد که وزارت‎‌خانه اعلام کرده است، اظهار داشت: شهریه این مدارس پس از بارگذاری مستندات در سامانه و بررسی اطلاعات در سطح منطقه و شهرستان، با تصویب شورای نظارت به استان اعلام می‌‎شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر شفاف‌سازی تمامی مراحل ثبت‌نام در این مدارس خاطرنشان کرد: طبق تاکید وزارت‌‎خانه پرینت شهریه باید در معرض دید مراجعان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شهریه مدارس غیرانتفاعی یک سری فاکتورها از سوی اولیای مدارس اعمال می‌شود، اضافه کرد: این فاکتورها در واقع شامل خدماتی است که از سوی مدرسه ارائه می‌شود و مواردی همچون مساحت آموزشگاه، تعداد دانش‌ آموزان، تحصیلات و توانمندی معلمان و تجهیزات آموزشی در آن لحاظ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعداد دانش‌‎آموزان دختر این مدارس هشت هزار و ۹۸۰ نفر و تعداد دانش‌‎آموزان پسر نیز ۹ هزار و ۶۹۲ نفر است.
وی در ارتباط با پایه‌ها و مقاطع تحصیلی این مدارس یادآورشد: در حال حاضر ۵۵ درصد مدارس غیرانتفاعی در مقطع ابتدایی،۲۴ درصد در مقطع متوسطه اول و ۲۱ درصد در متوسطه دوم فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha