۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85212093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار بصره: مردم عراق سعی دارند میزبانی باشکوه‌تری از زائران ایرانی داشته باشند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار بصره عراق با تاکید بر اینکه مردم کشورش سعی دارند با شکوه‌تر از گذشته از زائران ایرانی میزبانی کنند گفت: با تمهیدات خوبی که در خاک عراق و مرز شلمچه دیده شده است مشکلی برای جابجایی زائران در بصره عراق وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن نجار" یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان خوزستان و بصره عراق که در مرز شلمچه اظهار کرد: دولت عراق و استانداری بصره در راستای تسهیل تردد زائران حسینی در مرز شلمچه اقدامات مناسبی را پیش‌بینی و در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: به واسطه انجام این اقدامات و باتوجه به حجم بسیار بالای مراجعه زائران، روند تردد در مرزها برای ورود به خاک عراق و ادامه مسیر آنها به سمت عتبات مطلوب است.

معاون استاندار بصره با اشاره به آمادگی کامل مردم این استان برای استقبال از زاِئران ایرانی اربعین حسینی گفت: مردم شهرهای مسیر حرکت زائران با برپایی مواکب سعی دارند با شکوه‌تر از گذشته از زائران ایرانی میزبانی کنند.

وی افزود: در استانداری بصره آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی اربعین وجود دارد و ادارات خدمات‌رسان در حال آماده باش کامل هستند.

نجار تاکید کرد: با همکاری طرف ایرانی، همه امکانات لازم برای پذیرش زائران در مرز شلمچه و استان بصره فراهم است.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha