۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85212194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت برای توسعه کشاورزی تربت‌حیدریه چهار هزار میلیارد ریال هزینه کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: حجم سرمایه‌گذاری دولت برای توسعه کشاورزی در این شهرستان چهار هزار میلیارد ریال طی یک سال گذشته بوده است.

حسین محمدی روز یکشنبه در تشریح اقدامات شاخص مدیریت جهاد کشاورزی این خطه از هفته دولت پارسال تا امسال در گفت و گوی اختصاص با خبرنگار ایرنا افزود: این سرمایه گذاریهای در حوزه‌های آب و خاک و امور فنی و زیربنایی، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و حوزه ترویج کشاورزی انجام شده است.
وی بیان کرد: در حوزه آب و خاک و امور فنی و زیربنایی اقداماتی نظیر مطالعه، طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۵۰۰ هکتار، اجرای عملیات احیاء و مرمت ۲۳ رشته قنات، اجرای ۱۲ طرح آبرسانی با طول ۱۱ هزار و ۸۰۶ متر لوله گذاری و احداث استخر ذخیره آب کشاورزی به ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه به اقدامات حوزه تولیدات گیاهی اشاره کرد و افزود: خرید ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن گندم خوراکی مازاد بر مصرف کشاورزان، در بخش باغبانی توسعه باغات مدرن به میزان ۱۰هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی حدود ۵۰ هکتار، صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری گلخانه حدود ۱۵ باب، جذب تعداد ۵۱ نوع انواع دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون، توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای به میزان صدهزار و ۷۷ تن، تهیه و تامین و توزیع ۴۱۰ تن بذر اصلاح شده گندم، جو و پنبه از جمله اقدامات بوده است.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: راه‌اندازی فاز یک طرح پرورش مرغ مادر ۵۰ هزار قطعه‌ای شرکت گهر ماکیان ایرانیان، توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ جعبه تخم نوغان به متقاضیان پرورش کرم ابریشم و تولید ۱۱۵ تن پیله (کسب رتبه نخست استان)، جوجه‌ریزی حدود ۶ میلیون قطعه در ۸۶ واحد پرورش مرغ گوشتی و راه‌اندازی سه واحد غیرفعال مرغ گوشتی و بوقلمون به ظرفیت ۴۷ هزارقطعه، بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام شرکت نعیم گستر رضوان و راه‌اندازی نخستین واحد تولید الکل بر اساس ضایعات محصولات کشاورزی از دیگر دستاوردهای طی یک سال گذشته به شمار می رود.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسب رتبه های برتر ملی و استانی در ۱۴ رشته مانند کسب رتبه نخست استان در عملکرد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، عملکرد رسانه‌های آموزشی و کسب رتبه نخست استان در عملکرد اداره ترویج در این زمینه حاصل شده است.
وی همچنین گفت: عضویت افزون بر سه هزار نفر بهره‌بردار در شبکه اجتماعی کشاورزی ایران و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به میزان ۲ هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در حوزه بخش کشاورزی از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha