ایستگاه  سنجش آلودگی هوا در مهاباد به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا - نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مهاباد با ۱۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: این ایستگاه‌ به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

سعید شهند افزود: برای راه اندازه این ایستگاه ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: امسال، چهار ایستگاه در آذربایجان غربی راه اندازی شده و در مجموع ایستگاه های استان به ۱۴ ایستگاه افزایش یافت.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده‌است.

هفته دولت امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در بخش‌های عمرانی، تولیدی و صنعتی در مهاباد کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر)، ۲ دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha