بانک مسکن هرمزگان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام نهضت ملی پرداخت کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیر امور شعب بانک مسکن هرمزگان گفت: نزدیک به سه‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط این بانک در استان پرداخت شده است.

موسی رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ برای حدود هشت هزار واحد مسکونی پرداخت شده و در برخی موارد متمم‌هایی نیز وجود دارد که بانک مسکن درحال پرداخت آن‌ها است.

وی ادامه داد: شاید بتوان ادعا کرد این میزان پرداخت برابر با پرداختی‌های یک بانک در کشور است و پرداخت وام‌های واحدهای مسکونی این طرح ملی تکلیف شبکه بانکی و همه بانک‌ها است.

مدیر امور شعب بانک مسکن اظهار کرد: همه اعضای شبکه بانکی موظف‌اند ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی را وارد این بخش کنند تا مردم سریع‌تر صاحب‌خانه شوند و شرایط‌ شان در برآورده شدن این نیاز اولیه بهبود یابد.

رحیمی یادآورشد: وام‌های بانکی تمام واحدهای نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که در صورت نیاز واحدهای درحال ساخت به منابع مالی بیشتر باید از آورده مردم تامین شود.

وی گفت: این آورده نیز که توسط راه و شهرسازی اعلام می‌شود در مناطق مختلف باتوجه به شرایط متفاوت بوده و ممکن است در یک شهر پنج هزار میلیارد ریال و در شهر دیگر بسته به سازه و هزینه مصالح و دستمزدها و عوامل دیگر ۲ هزار میلیارد ریال شود.

احداث ۶۵ هزار واحد شهری و روستایی طرح نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان تکلیف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha