۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85213062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز لایروبی ۷۵ کیلومتر از نهرهای سنتی شادگان

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85213062
آغاز لایروبی ۷۵ کیلومتر از نهرهای سنتی شادگان

آبادان - ایرنا - همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، عملیات لایروبی ۷۵ کیلومتر از نهرهای سنتی شادگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شادگان روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات لایروبی نهرهای شادگان اظهارک رد: این عملیات با مشارکت بنیاد علوی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، شرکت نفت و اعتبارات دولتی با هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال به منظور احیای سه میلیون اصله نخل و آبرسانی به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان شادگان در حال اجرا است.

«جمال صالح‌زاده» با اشاره به وجود یک هزار کیلومتر نهر سنتی گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی دولت سیزدهم در بحث لایروبی نهرها و توسعه نخل های شادگان انجام شده است.

وی اظهار کرد: لایروبی انهار با هدف روان سازی عبور آب، رفع رسوبات، تامین آب نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه انجام می‌شود.

فرماندار شادگان به اجرای پروژه توسعه نخیلات شادگان اشاره کرد و گفت: لایروبی و توسعه نخیلات از پروژه‌های اولویت دار شهرستان در سال جاری است.

شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نخل است که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن غیر بارور است.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha