۴۸ درصد مدارس خراسان رضوی فاقد مربی پرورشی است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع بالغ بر ۸۵۰۰ واحد آموزشی در این استان، ۴۸۵۱ مربی یا معاون پرورشی کم داریم که بر این اساس اکنون ۴۸ درصد مدارس ما فاقد مربی یا معاون پرورشی هستند.

به گزارش ایرنا، علی مهدوی‌خواه دوشنبه شب در آیین افتتاح مرکز مشاوره تخصصی و خدمات روانشناختی دانش‌آموزی زنده یاد "سیدنصراله اسحاق‌نیا" در تربت‌حیدریه افزود: علاوه بر این و بر اساس قانون احیای معاونت پرورشی مصوب مجلس شورای اسلامی، اکنون ۳۳۳۱ نفر مشاور نیز باید به این معاونت، اضافه شود.
وی گفت: اما تمام این کمبودها باعث نمی‌شود کارها بر زمین بماند و لذا بنای وزارت آموزش و پرورش، بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه "والدین" است.

۴۸ درصد مدارس خراسان رضوی فاقد مربی پرورشی است

مهدوی‌خواه اضافه کرد: بر این اساس در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش برای این والدین ۶ نقش تعریف و این عزیزان خدمات مشاوره‌ای خود را بدون آنکه برای آموزش و پرورش بار مالی داشته‌باشد، ارایه می‌دهند.

۴۸ درصد مدارس خراسان رضوی فاقد مربی پرورشی است

معاون مدیرکل ومدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: مرکز مشاوره در یک ساختمان تاریخی به مساحت ۳۸۵ مترمربع که اهدایی از سوی ورثه مرحوم سیدنصراله اسحاق‌نیا به آموزش و پرورش می‌باشد، احداث و تجهیز شده‌است.
حجت صالحی افزود: برای راه‌اندازی و تجهیز ساختمان، آموزش و پرورش پنج میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه کرده‌است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha