۷ شهریور ۱۴۰۲، ۵:۲۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85213935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملونی: افزایش روند مهاجرت غیرقانونی برای ایتالیا مشکل ساز شده‌است

تهران- ایرنا- جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا گفت که کشورش به دلیل افزایش ورود مهاجران غیر قانونی تحت فشار قرار دارد اما سیاست‌های دولت در این زمینه در مسیر درستی حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آنسا، ملونی دوشنبه اظهار کرد: روند ورود مهاجران خارجی طی سال‌ها ی اخیر بی سابقه بوده است.

نخست وزیر ایتالیا گفت: آمار نشان می‌دهد که شمار مهاجران در مقایسه با سال گذشته افزایش شدیدی داشته است اما سیاست‌های دولت در این باره در مسیر درستی قرار دارد.

تاکنون حدود ۹۲ هزار مهاجر غیر قانونی خود را به ایتالیا رسانده‌اند. این مهاجران اغلب تلاش می‌کنند از خاک ایتالیا وارد فرانسه شده و به کشورهای شمال اروپا مهاجرت کنند.

دولت راستگرای ایتالیا پس از روی کار آمدن تلاش کرده است تا مهاجران را به جزایر و مناطق دیگری غیر از لامپدوزا و سیسیل منتقل کند.

سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گویند که این سیاست هزینه‌های انتقال مهاجران را افزایش داده و مشکلات آنها را چند برابر می کند.

برخی ناظران معتقدند که دولت ملونی عمدتاً در مواجهه با موضوع مهاجران ناموفق بوده اما این دولت معتقد است کشورهای اتحادیه اروپا به تعهدات خود مبنی بر پذیرش برخی از پناهجویان عمل نمی‌کنند. دولت وی به تازگی تلاش کرده است تا به این کشورها در پذیرش مهاجران فشار بیاورد.

بر اساس آمار وزارت کشور ایتالیا، بیشترین تعداد مهاجرانی که تاکنون وارد این کشور شده‌اند از ساحل عاج و پس از آن مهاجرانی از گینه، پاکستان، مصر، تونس و بنگلادش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha