۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85214111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه آموزش و پرورش در مدرسه شریعتی زنجان دایر شد

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85214111
موزه آموزش و پرورش در مدرسه شریعتی زنجان دایر شد

زنجان - ایرنا - مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان گفت: موزه آموزش و پرورش استان زنجان با هدف نمایش اموال و مدارک تاریخی در مدرسه شریعتی شهر زنجان دایر شد.

زهرا سلیمانی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اخذ مجوز رسمی موزه آموزش و پرورش از میراث فرهنگی افزود: این موزه در قالب نمایش کتب درسی، اسناد، تصاویر، ابزار آموزشی و لوازم آزمایشگاه قدیمی آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از دایر کردن این موزه شناسایی و معرفی آثار و اموال تاریخی نواحی و مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان است، یادآورشد: کتاب‌های درسی قدیمی و تاریخی، اسناد مرتبط با آموزش و پرورش و لوازم قدیمی مرتبط با تحصیل از جمله اموالی است که در این موزه نمایش داده می‌شود.

مدیر موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: نمایش کتب درسی قدیمی، اسناد، تصاویر، ابزار آموزشی، لوازم آزمایشگاه قدیمی، تابلوی مدارس تاریخی و ماندگار، تمبر و مُهرهای قدیمی مدارس، مدال‌ها و احکام قهرمانی از جمله اشیایی است که در این موزه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این موزه اموال تاریخی نواحی مختلف آموزش و پرورش نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت: بازدیدهای دانش‌آموزی این موزه از مهرماه آغاز خواهد شد.

سلیمانی به ضرورت تداوم فعالیت‌های موزه با استناد به اهداف اساسنامه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان اشاره کرد و گفت: غنی‌سازی کلاس‌های تاریخ و بازدیدهای علمی دانش‌آموزی از اولویت برنامه‌های این موزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha