۶۱ میلیون کارت ملی صادر شد/ انجام تمامی مراحل تولیدبا کمک متخصصان داخلی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور ۶۱ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خبر داد و گفت: اکنون تمام مراحل تولید و درج اطلاعات این کارت با استفاده از توان متخصصان داخلی انجام می‌شود.

هاشم کارگر روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت با عنوان روایت خدمت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای صدور کارت هوشمندملی ، بدنه و تراشه و حتی تراشه گذاری در خارج از کشور انجام می شد و مجموعه کامل آن به داخل کشور می‌آمد و در ایران شخصی‌سازی می‌شد و اطلاعات هویتی روی آن قرار می‌گرفت.

وی افزود: اما از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم این اتفاق افتاد که با استفاده از توانمندی داخلی، بخشی از این فعالیت در داخل انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: اکنون بدنه کارت هوشمند ملی توسط چاپخانه دولتی و تراشه آن توسط یکی دیگر از دستگاه‌ها تولید می‌شود و شخصی‌سازی و بارگذاری اطلاعات نیز توسط سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، اکنون تمام مراحل تولید و درج اطلاعات این کارت با استفاده از توان متخصصان داخلی انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره تعداد افراد در صف انتظار دریافت کارت هوشمند ملی، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده و درخواست داده بودند و در صف انتظار بودند که کارت آنان صادر نشده بود و از اواخر سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۱۰ میلیون کارت ملی تقدیم افرادی شد که در صف انتظار بودند.

کارگر تاکید کرد: دائما صف انتظار را کاهش می‌دهیم و مابقی ثبت نام‌ها  شده ها نیز به نوبت کارت ملی خود را تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: تا چهار ماه آینده صف انتظار دریافت کارت هوشمند ملی به حداقل می‌رسد.

بزودی صدور گواهی فوت و ولادت به صورت الکترونیکی انجام می شود

کارگر درباره زمان الکترونیکی شدن گواهی فوت و ولادت نیز گفت: در هفته دولت از گواهی‌های الکترونیکی فوت و ولادت رونمایی می‌شود و بعد از هفته دولت با همکاری وزارت بهداشت استان به استان کار الکترونیکی شدن گواهی فوت و ولادت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha