۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85214409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده در قالب برنامه توسعه در این استان هدف گذاری شده است.

اردشیر شهرکی روز سه شنبه در بازدید از سطح گلخانه های شهرستان سیب و سوران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این راستا تعهد سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان برای ایجاد گلخانه‌ ۱۰۰ هکتار هست که از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۰ هکتار آن محقق شده است.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزرات جهاد کشاورزی، انتقال کشت محصولات پرآب بر از فضای باز به بسته و توسعه کشت های گلخانه ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از نهاده های تولید، کاهش ریسک تولید و افزایش تولید، امکان کنترل شرایط محیطی، تولید محصولات خارج از فصل، افزایش مدت زمان برداشت محصولات و همچنین افزایش بازدهی اقتصادی نسبت به فضای باز، اشتغالزایی پایدار و افزایش ضریب امنیت غذایی را از مهمترین مزایای کشت محصولات گلخانه‌ای برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران یکی از موتورهای محرک در توسعه گلخانه‌ها محسوب می‌شوند این سازمان از همه علاقمندان فعالیت در این عرصه حمایت خواهد کرد و اکنون نیز شاهد ورود سرمایه گذاران در بخش گلخانه‌ها هستیم که امیدواریم با این اقدام بتوانیم سطح گلخانه‌ها را در تولید و کیفیت محصولات افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه‌بر اینکه به کسب درآمد و بهبود معیشت کشاورزان کمک می‌کند، بهینه سازی مصرف آب و افزایش بهره وری منابع خاک را نیز به دنبال دارد.

شهرکی خاطر نشان کرد: همچنین ترویج کشت گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان، استانی که سال ها با خشکسالی و کمبود آب دست و پنجه نرم کرده تدبیر حکیمانه‌ای است که هم به نفع کشاورز است که درآمد بیشتری کسب کند و هم منجر به حفظ منابع آبی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha