۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85214748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل و فصل بحران سودان؛ محور دیدار البرهان و السیسی

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85214748
حل و فصل بحران سودان؛ محور دیدار البرهان و السیسی

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (سه‌شنبه) از دیدار و گفت‌وگوی فرمانده ارتش سودان با رئیس جمهوری مصر درباره حل و فصل بحران سودان در شهر «العلمین» مصر خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه اسکای نیوز عربی در این باره اعلام کرد که «عبد الفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که السیسی و البرهان راه‌های حل بحران سودان را به‌گونه‌ای که حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی آن حفظ شود، مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف همچنین درباره تحولات سودان و تلاش برای حل و فصل بحران آن به منظور حفظ امنیت این کشور گفت‌وگو کردند.

السیسی در این دیدار بر موضع قاطع مصر برای ایستادن در کنار سودان و حمایت از امنیت، ثبات، وحدت و تمامیت ارضی آن تاکید کرد.

عبدالفتاح البرهان نیز قدردانی خود را از روابط قوی برادرانه بین دو کشور ابراز کرده و از حمایت صمیمانه مصر از حفظ امنیت و ثبات در سودان تشکر و قدردانی کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها در مناطق مختلف بویژه در خارطوم ادامه دارد و در جریان آن صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌ و هزاران نفر در داخل و خارج از سودان آواره شده اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha