شاباک: جا برای اسیر جدید نداریم/بن‌گویر: پرتاب‌کنندگان سنگ هم طولانی مدت زندانی شوند

تهران-ایرنا- وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی دستور داد که مبارزان فلسطینی دارای جرایم سبک آزاد نشوند که سازمان امنیت داخلی این رژیم(شاباک) اعلام کرد فضای لازم برای اسیر جدید را در اختیار نداریم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قانون را تغییر خواهد داد و بر این اساس، اسرای فلسطینی دارای جرایم سبک آزاد نخواهند شد.

این در حالی است که افراد نزدیک به بن گویر مدعی شدند که شاباک از آزادی اسرای فلسطینی دارای جرایم سبک حمایت می کند.

افراد نزدیک به بن گویر اعلام کردند که رئیس شاباک بعد از درگیری با مسوولان زندان درباره آزادی اسرای با جرایم سبک، علیه بن گویر موضع گرفته است.

براساس گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، قرار است بخشنامه بن گویر برای آزاد نکردن اسرای فلسطینی دارای جرایم سبک، از جمعه این هفته عملیاتی شود.

این در حالی است که به خاطر کمبود زندان، شاباک خواستار آزادی زودهنگام اسرای دارای جرایم سبک است. شاباک اعلام کرده است که زندان ها دیگر برای پذیرش اسرای جدید فضا ندارند.

براساس این گزارش، بن گویر اعلام کرد که حتی فلسطینی هایی که برای نظامیان یا شهرک نشینان صهیونیست سنگ پرتاب کرده‌اند، اما با آنها برخورد نشده هم باید طولانی مدت(بدون محاکمه) در بازداشت بمانند.

از زمان روی کارآمدن دولت ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی مثل «بن گویر»، شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

«بن گویر» که برای مقابله با حملات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت تر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha