۳۰ هزار میلیارد ریال برای بومی سازی تجهیزات مخابراتی سرمایه گذاری شد

قزوین - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بومی سازی تجهیزات مخابراتی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و توسعه فیبر نوری خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال در این حوزه سرمایه گذاری شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی زارع پور روز سه شنبه در حاشیه افتتاح خط تولید ورق اندود شرکت صنعتی هفت الماس در جمع خبرنگاران، دولت سیزدهم را حامی تولید دانست و اظهار کرد: یکی از چالش‌های دولت، تعطیلی برخی واحدهایی بود که با سیاست های اشتباه در گذشته به بخش خصوصی ناتوان واگذار شده بود که برخی تعطیل و از خط تولید خارج شده بودند که رویکرد دولت بازگرداندن رونق به این واحدها بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم واحدهای صنعتی استان قزوین به طور جدی به سمت صادرات حرکت کنند تا شاهد رونق در کسب و کار خود باشند و با دلگرمی بیشتری در این عرصه گام بردارند.

زارع پور با اشاره به سفر خود به استان قزوین‌،‌ خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری کار مهمی بود که امروز به انجام رسید که سرعت دانلود ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه و ۶۰ برابر سرعت اینترنت فعلی است.

وی تاکید کرد: هزینه اینترنت ثابت کمتر از اینترنت همراه خواهد بود و همچنین از سرعت بالا، کیفیت و پایدارتر برخوردار است و با این کار مشکل موجود به شکل ریشه ای برای چند دهه حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز دنیا به سمت نسل چهارم صنعت و هوشمندسازی پیش می‌رود تا بهره‌وری چرخ تولید افزایش پیدا کند، فیبر نوری یکی از مواردی است که زمینه توسعه در این حوزه را فراهم کرده و همچنین استفاده از نسل پنجم را امکان پذیر می‌کند.

۳۰ هزار میلیارد ریال برای بومی سازی تجهیزات مخابراتی سرمایه گذاری شد


در ادامه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قزوین،‌ خط جدید تولید ورق قلع اندود در شرکت صنعتی هفت الماس قزوین افتتاح شد.

همزمان با ششمین روز هفته دولت، با افتتاح خط تولید ورق قلع اندود شرکت صنعتی هفت الماس سالانه ۱۵۰ هزار تن ورق قلع اندود از سوی این واحد تولید می شود.

برای راه اندازی این خط تولید ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۷۵ نفر را نیز ایجاد کرده است.

ورق های قلع اندود در صنایع بسته بندی، قوطی سازی، قطعات خودروسازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی، قوطی های اسپری و صفحه های چاپ کاربرد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha