برزخ قانونی افغان‌هایی که با سیا همکاری داشته و ساکن آمریکا شدند

تهران-ایرنا- شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌سی" افشا کرد که نیروهای نظامی افغان که با آمریکا همکاری داشتند و اینک در ایالات متحده ساکن شدند، با یک برزخ قانونی و وضعیت معیشتی بحرانی روبرو هستند و دولت آمریکا هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از ان بی سی، هزاران نفر از نیروهای نظامی افغان که سال ها در یگان‌های مخفی سازمان سیا خدمت کردند، هم اکنون در آمریکا ساکن هستند ولی از معیشت خود ناراضی بوده و تاکید دارند که از سوی مقام های آمریکایی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۱۲ هزار نیروی نظامی افغان تحت عنوان «یگان‌های صفر» در نامه‌ای به کنگره آمریکا نسبت به وضعیت معیشت و اسکان قانونی خود در این کشور شکایت کردند. گفته می‌شود مجوز کار ۲ ساله آنها در ایالات متحده به پایان رسیده و دیگر قادر به تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان نیستند.

محمد شاه، یکی از فرماندهان سابق نیروهای ضربت افغان، ماه گذشته طی نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داد که نیروهای تحت امر او در بحران معیشتی قرار دارند.

این فرمانده افغان در نامه مورد اشاره تاکید کرده بود که ما از سوی مقام های آمریکایی به عنوان طعمه استفاده شدیم.درخواست این نیروها برای دریافت کمک‌ از دولت ایالات متحده تا کنون بی‌پاسخ مانده است.

طبق اطلاعات رسیده، بسیاری از این نظامیان افغان در کشور آمریکا با افسردگی روبرو هستند و چند مورد خودکشی نیز گزارش شده است.

گفته می‌شود دولت آمریکا تا کنون کمکی به این نظامیان نکرده و تنها از سوی سازمان‌های غیردولتی کمک‌هایی به آنها می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha