وزیر دفاع کره جنوبی در راه ورشو/ سئول در پی افزایش صادرات سلاح به لهستان

تهران - ایرنا - وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه به لهستان عازم می شود و با همتای خود درباره گسترش همکاری های دفاعی دوجانبه و افزایش صادرات تسلیحات نظامی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هدف دیدار لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی با ماریوش بلاشاک همتای لهستانی خود گسترش همکاری های راهبردی این دو کشور در زمینه های دفاعی و تسلیحات نظامی خواهد بود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است سفر چهار روزه لی جونگ سوپ به افزایش صادرات تسلیحات نظامی و دفاعی به لهستان کمک خواهد کرد.

لی جونگ سوپ همچنین قرار است روند آماده سازی موسسات تجاری شرکت کننده در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی MSPO را بررسی و با این موسسات کره ای درباره افزایش صادرات تسلیحات نظامی گفت و گو کند. این نمایشگاه از هفته آینده در لهستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، لهستان به لطف افزایش واردات صنایع دفاعی از سئول به پنجمین منبع بزرگ تجاری کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی تبدیل شده است.

براساس داده های سازمان تجارت بین الملل کره جنوبی، در چهار ماه اول سال جاری میلادی سئول تانک و وسایل نقلیه نظامی به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار را به لهستان فرستاده است.

لهستان حدود ۴۶۰ میلیون دلار برای خرید تانک های K۲ به کره جنوبی پرداخت کرده است.

سال گذشته، لهستان قرادادهایی ببه ارزش حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار برای خرید تانک های K۲، خمپاره اندازهای خودران K۹ و جت های جنگنده FA-۵۰ از شرکت روتم هیوندایی، شرکت هوافضای کره و شرکت صنعتی هوافضای هانوها با کره جنوبی امضا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha