بهره‌برداری از ۸۳۵۶ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در هفته دولت

تهران -ایرنا- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۸۳۵۶ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها با ۵ هزار و ۲۲۵میلیارد تومان در هفته دولت در روستاهای کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری‌های کشور، مهیار نورعلی افزود: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی با ۶۴۴۵ پروژه، معادل ۷۷ درصد کل پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به احداث بوستان و فضای سبز، ایمنی و آتش‌نشانی و اماکن ورزشی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری کاسته و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.

به دنبال صدور مجوز فعالیت نهاد دهیاری (سال ۱۳۸۲) با انتصاب دهیار، این نهاد توسط شورای اسلامی روستا به صورت قانونی آغاز به کار می‌کند و به جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha