۳۰۰ میلیارد ریال برای رونق صادرات در راه‌آهن شهید مطهری مشهد سرمایه‌گذاری شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: توسعه سکوهای ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری واقع در بخش رضویه شهرستان مشهد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای رونق صادرات ریلی از خراسان رضوی به آسیای مرکزی انجام شد.

مصطفی نصیری ورگ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح جایگاه ایستگاه راه آهن شهید مطهری، افزود: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری ۴۰۲ هزار تن کالا از راه آهن خراسان و ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مقصد عمده این کالاهای صادراتی به ترتیب کشورهای ترکمنستان و ازبکستان بوده است، گفت: سیمان و مصالح ساختمانی عمده ترین این کالاهای صادراتی می باشد.

مدیر کل راه آهن خراسان بیان داشت: از مجموع این تناژ کالای صادراتی، ۳۸۸ هزار تن معادل ۹۶ درصد در ایستگاه های راه آهن خراسان رضوی بارگیری شده که سهم  ایستگاه راه آهن شهید مطهری به تنهایی از این بارگیری ها ۶۰ درصد است که نشان دهنده اهمیت این بارانداز ریلی در حوزه صادرات ریلی کشور از مرز سرخس است.

وی ادامه داد: طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری از شهریور ماه پارسال در بخش های مختلف کلید خورد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال فقط در بخش توسعه سکوهای بارگیری هزینه شده است.

نصیری ورگ گفت: طی ماه های گذشته با اجرای طرح توسعه، طول سکوی شماره یک ایستگاه راه آهن شهید  مطهری از ۲۵۰ به ۴۵۰ متر افزایش یافت و در حال حاضر سکوهای یک و دو این ایستگاه راه آهن به صورت همزمان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۲۸۰ واگن باری را دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ساخت سکوی سوم ایستگاه راه آهن شهید مطهری به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۵ متر در حال انجام است که تا دوماه دیگر این طرح خاتمه یافته و ظرفیت بارگیری، تخلیه و «ترانشیپمنت» همزمان کالا در این ایستگاه به ۳۵۰ واگن باری افزایش می یابد.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد -فریمان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha