۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85216699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه ظرفیت‌ها برای پیاده روی اربعین در خراسان جنوبی به کارگیری شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر سال مراسم نمادین پیاده روی اربعین در استان با حضور پرشور مردم برگزار می شود که امسال هم باید زمینه برگزاری با شکوه این مراسم با استفاده از همه ظرفیت‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: سراسر دنیا به اجتماع اربعین نگاه ویژه دارد که سال به سال با شکوه تر برگزار و پیام آن به سراسر دنیا مخابره می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در مقابل اربعین عقب نشینی می‌کند ادامه داد: بهره برداری از این اجتماع بزرگ باید به شکلی باشد که یکی از محوری ترین پیام‌ها در راستای تمدن سازی اسلامی را بتوان از اربعین درک کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در همین راستا مراسم نمادین اربعین در هر منطقه برگزار می شود که باید زمینه برگزاری آن را به بهترین شکل فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به این اجتماع بزرگ برای کیفی سازی، استقبال خوب مردم و ناامید کردن دشمن به نحو احسنت باید انجام شود گفت: خراسان جنوبی در موضوع کمک به عتبات عالیات همواره پیش قدم بوده و امسال هم در برپایی مواکب برای خدمات دهی به زائران خوش درخشیده است.

همه ظرفیت‌ها برای مراسم نمادین اربعین در استان استفاده شود

طالبی اشاره به خدمات رسانی به زائران پاکستانی در خراسان جنوبی، گفت: این اقدام از محل کمک‌های مردمی است لذا هیچ گونه اعتبار دولتی تزریق نشده و همه اقدامات از طرف گروه‌های مردمی، جهادی و هیات های مذهبی هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جاهایی براساس وظایف دینی پشتیبانی از گروه ها و حرکت های مردمی را داریم اما قدردان مردم هستیم زیرا نشانگر اعتقادات خاص مردم به دین، نظام و انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن درصدد تخریب مراسم اربعین است، افزود: توجه به مصوبات ستاد اربعین توسط دستگاه های متولی مورد تاکید بوده و ارزشیابی ها بر همین اساس است.

وی گفت: برای میزبانی از زائران پاکستانی در استان استقرار مترجمان زبان پشتو و اردو در مواکب پیش بینی شده است.

پیش بینی ناوگان برای بازگشت زائران اربعین با همکاری اداره کل راهداری، تسهیل در روند پرداخت تسهیلات سفر اربعین از سوی بانک ها از جمله مصوبات این جلسه بود همچنین سازمان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط هر کدام گزارشی درخصوص اقدامات مربوط به اربعین ارائه دادند.

امسال ۵۷ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد هفت موکب در داخل استان به زائران پاکستانی و مابقی در شهر کاظمین و مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha