تشکیل اتاق مشترک حماس و جهاد، نشان‌دهنده حرکت هوشمندانه مقاومت است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه، مقاومت و مبارزات رهایی‌بخش ملت فلسطین را سیاستی تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و بر ضرورت وحدت عمل تمام ملت و گروه‌های فلسطینی برای احقاق حقوق کامل ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نشست مشترک سه جانبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیروت برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات فلسطین و جبهه مقاومت مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ضمن اظهار خرسندی از دیدار مشترک با برادران حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت: در روند مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیستی، نقش حماس و جهاد و تلاش‌های وحدت بخش آنان بسیار تعیین کننده بود و در حمله اخیر دشمن صهیونیستی به غزه نیز اعلام تشکیل اتاق مشترک میان مقاومت از جمله حماس و جهاد، نشان دهنده حرکت هوشمندانه مقاومت در مبارزه علیه دشمن غاصب صهیونیستی است.

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت از قضیه فلسطین، مقاومت و مبارزات رهایی‌بخش ملت فلسطین را سیاستی تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت وحدت عمل تمام ملت و گروه‌های فلسطینی برای احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر فلسطین تاریخی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز در این نشست مشترک، ضمن قدردانی مجدد از حمایت قاطع و مؤثر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت فلسطین، از دستاوردهای روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی و سیاست خارجی ابراز خرسندی کردند و بر عزم و اراده شکست‌ناپذیر گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین برای ادامه مبارزه تا شکست کامل رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» روز پنجشنبه و در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه روز گذشته با سفر به سوریه، با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد بر لزوم احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.

وی همچنین در نشست خبری با فیصل مقداد همتای سوری خود سوریه را دوست، برادر و همپیمان ایران و ایران را دوست دوران سخت سوریه خواند و بر ضرورت تقویت پیوندهای برادرانه میان دو کشور تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر به لبنان با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین امروز با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. تحولات سیاسی لبنان و منطقه از جمله تحولات فلسطین، سوریه و وضعیت جبهه مقاومت و برخی تحولات مهم جهان اسلام در این دیدار مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وی به اتفاق هیات همراه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در نشستی مشترک با دبیران کل و مسؤلان گروه‌های مختلف فلسطینی شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha