۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 85217434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین: روسیه ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه مناطق جدید اختصاص می‌دهد

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه مناطقی که روسیه در جریان جنگ از اوکراین گرفته، اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایرنا از رویترز، پوتین امروز جمعه گفت که روسیه قصد دارد ۱.۹ تریلیون روبل (حدود ۲۰ میلیارد دلار) از بودجه فدرال برای توسعه «مناطق جدید» در ۲.۵ سال آینده اختصاص دهد.

روسیه هیچ یک از چهار منطقه‌ اوکراین که سال گذشته به خاک خود الحاق کرد را به طور کامل تحت کنترل ندارد و الحاق یک جانبه از سوی تعداد انگشت شماری از کشورهای متحد مسکو به رسمیت شناخته شده است.

مسئولان منصوب شده از سوی روسیه روز پنجشنبه در بخش‌هایی از این مناطق الحاقی، انتخابات محلی برگزار کردند و در پی تقویت حاکمیت مسکو در این مناطق هستند.

مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوریژیا و خرسون همراه با شبه جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را به خاک خود الحاق کرده، تقریبا یک پنجم کشور اوکراین را تشکیل می‌دهند.

در هر چهار منطقه، فرمانداران منتخب مسکو که ترکیبی از سیاستمداران کهنه کار طرفدار روسیه و آنهایی که فقط در سطح محلی شناخته می‌شوند، به دنبال دوره کامل ریاست هستند. نتیجه این انتخابات در روز ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) مشخص می‌شود.

پوتین همچنین اعلام کرد که به زودی با شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین دیدار خواهد کرد.

وی افزود: او (شی جین‌پینگ) من را دوست خود می‌داند و من خوشحالم او را دوست خودم می‌دانم، زیرا او فردی است که تلاش زیادی برای توسعه روابط چین- روسیه انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha