امام جمعه اراک: وزارت صمت نماینده ویژه‌ در حوزه صنعت برای استان مرکزی برگزیند

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: وزارت صمت با هدف پیگیری مسایل و موضوعات صنایع این استان، نماینده ویژه در حوزه صنعت انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آیت‌الله قربانعلی‌دری نجف‌آبادی» روز شنبه در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت، به پتانسیل‌های بزرگ استان مرکزی در بخش صنایع اشاره کرد و افزود: اقدامات موثری در عرصه‌های مختلف می‌تواند موانع پیش روی صنایع بزرگ و کوچک استان را رفع و موجب امیدواری در جامعه را توسعه دهد.

وی، به آلودگی هوای اراک اشاره کرد و گفت: لازم است راندمان نیروگاه‌ها توسعه یابد تا آلودگی هوا کاهش یابد.

امام جمعه اراک در ادامه گفت: مطالبات اخیری که وارد کشور شده باید با اولویت در بخش تولید و اقتصادی بکار گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: وزارت صمت باید صنعت، معدن و حوزه تجارت داخلی و خارجی کشور را به نحو شایسته مدیریت کند.

وی بیان کرد: لازم است منافع ملی در عرصه‌های مختلف حفظ شود و صنعت ریلی توسعه یابد تا تجارت گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به کمبود انرژی برق اشاره کرد و گفت: باید نیروگاه‌های برق، با هدف جلوگیری از قطع برق و در نتیجه تولید بیشتر، توسعه یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: کشور باید در تولید تلفن همراه نیز فعالیت داشته باشد، ۶ میلیارد دلار پارسال از مبادی رسمی تلفن همراه وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: نیاز است توجه به صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد، در استان مرکزی سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی وجود ندارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: شماری از واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی، دچار مشکلات متعددی هستند که نیاز به حمایت دارند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، به بهره‌وری در صنایع اشاره کرد و افزود: باید کارگران بهره‌وری لازم را داشته باشند، در غیر این صورت هزینه آن بر دوش مردم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (جمعه) در شهرستان‌ زرندیه حضور یافت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های فراهان، دلیجان، محلات و خمین، دیدار با صنعتگران و فعالان صنعتی استان و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و اقتصادی، شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حضور در شرکت واگن پارس مپنا و بازدید از خط تولید این شرکت، بازدید از طرح نویان فرداد(فولاد)، طرح آندسازی شرکت کربن صنعت امیرکبیر و شرکت ماهد آلومینیوم در شهرک صنعتی خیرآباد از دیگر برنامه وزیر صمت در امروز (شنبه) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha