۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85217876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس‌کل دادگستری کرمان: طرح فاضلاب محور گردشگری هفت باغ علوی تدوین شود

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تدوین طرح فاضلاب هفت باغ علوی طی سه ماه آینده لازم است گفت: جدول زمانبندی اجرای طرح فاضلاب این محور گردشگری نیز باید به دستگاه قضایی ارائه شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: آب و فاضلاب باید مشاورهای مورد تائید خود را به شرکت عمران علوی معرفی کند و شرکت هفت باغ ضمن تامین تعهدات مالی مورد نیاز، طی ۶ ماه آینده طرح اجرایی مورد تائید شرکت آب و فاضلاب و اداره کل حفاظت محیط زیست را تدوین و پس از تائید نهایی اجرایی کند.

وی اظهار داشت: جدول زمانبندی اجرای طرح فاضلاب هفت باغ علوی نیز باید از سوی شرکت عمران علوی به دستگاه قضایی ارائه شود تا نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دادستان نیز با توجه به اینکه موضوع طرح فاضلاب هفت باغ علوی در حوزه حفظ حقوق عامه است، باید در صورت عدم اجرای تعهدات، برخوردهای قانونی لازم را انجام دهند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه گفت: یکی دیگر از دستورکارهای شورای حفظ حقوق بیت المال این استان درباره روستای سیرچ در بخش شهداد بود که در این رابطه ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از طرح هادی روستا مورد طرح قرار گرفت و مقرر شد در این رابطه بررسی های کارشناسی لازم انجام و نتایج آن اعلام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: همچنین درباره طرح هادی روستای سیرچ که در گذشته تمامی فضاهای مسکونی و باغی مسکونی پیش بینی شده بودند نیز مقرر شد که ساخت و سازها به عنوان مسکونی و باغ ها به عنوان باغی حفظ شود.

بزرگراه گردشگری هفت باغ علوی با ۲۸ کیلومتر طول، ۲ شهر تاریخی و زیبای کرمان و ماهان را به یک‌دیگر متصل می‌کند.

به لحاظ آب و هوا، استحکام زمین، برخورداری از آب‌های زیرزمینی و همجواری با کوه و دشت از این بزرگراه به‌عنوان «محور گردشگری ملی» یاد می‌کنند و یکی از مکان های دیدنی کرمان به شمار می‌رود.

این ممنطقه گردشگری با یکهزار و ۲۹۲ هکتار مساحت، ۷۰۰ هکتار از فضای بزرگراه شامل فضای سبز و بوستان‌ها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha