وزارت دفاع چین: موانع زیادی در روابط با ارتش آمریکا وجود دارد

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت دفاع ملی چین تاکید کرد موانع زیادی در روابط کنونی بین دو ارتش چین و آمریکا وجود دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای رادیوی بین المللی چین، سرهنگ «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع ملی چین با بیان این مطلب افزود: مناسبات نظامی بین چین و آمریکا قطع نشده و دو طرف ارتباط صریح و مؤثر از طریق مجاری نظامی و دیپلماتیک مبادلات خود را حفظ کرده اند ولی موانع زیاد در رابطه کنونی بین دو ارتش وجود دارد که ناشی از اقدامات آمریکا است.

پکن درخواست لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با مقام‌های چینی در حاشیه نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور را رد کرد. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که چین از سال ۲۰۲۱ تاکنون به ده‌ها درخواست برای گفت‌وگو با پنتاگون پاسخ نداده یا این درخواست‌ها را رد کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: وانشگتن با برداشت نادرست از سیاست اصل چین واحد به این اصل پایبند نبوده و در امور داخلی چین دخالت می کند.

وی افزود: ارتش آزادیبخش چین به دلیل فروش تجهیزات نظامی به تایوان از سوی آمریکا و توسعه روابط نظامی واشنگتن- تایپه و تحریم مقامات عالی رتبه کمیسیون نظامی مرکزی چین حق اقدام متقابل را برای خود می بیند.

وزیر دفاع چین سال ۲۰۱۸ به دلیل خرید سلاح از روسیه، از سوی آمریکا تحریم شده است.

این افسر عالی رتبه چین تاکیدکرد: آمریکا انتظار دارد از یک سوی به منافع ملی چین لطمه بزند و از سوی دیگر با ارتش چین بدون خط قرمز مبادلات غیرمنتظره ای انجام دهد.

سرهنگ «وو چیان» از مقامات آمریکایی خواست که اقدامات مشخص و صادقانه در راستای سیاست های چین انجام دهد و شرایط مساعدی را برای بازگشت روابط بین دو ارتش به مسیر درست ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha